Informació general

Turisme vol atraure el mercat centreeuropeu amb l'emissió d'imatges del municipi en canals meteorològics

Per Judit Pinazo



L'alcalde Robert Benaiges i la regidora Anna López, ahir en roda de premsa
El Patronat de Turisme de Cambrils encara la propera temporada turística amb un ventall ampli de noves propostes i amb l'ampliació de l'oferta i desestacionalització de la temporada turística com a principals objectius. Les noves línies d'actuació es van presentar ahir al matí a l'Ajuntament, a càrrec de la regidora de Turisme -Anna López- i l'alcalde -Robert Benaiges-.

Tal i com explicava ahir la regidora, la marca "sol i platja" és la que més bons resultats ha donat fins ara al turisme cambrilenc i es continuarà treballant per consolidar-la, però aquest tipus d'oferta també és el principal focus d'atenció turística d'altres municipis el que provoca un abaratiment en els preus d'aquest tipus d'oferta i "Cambrils no pot competir-hi", explicava López.

Per aquest motiu el Patronat de Turisme vol convertir els recursos dels que disposa el municipi en productes turístics i poder així adreçar-se a nous públics i a nous mercats. Oferir una oferta de qualitat vinculada a l'esport, la gastronomia o la cultura, entre d'altres, en són un exemple. Benaiges explicava ahir que per elaborar aquest tipus d'oferta turística és necessària la implicació de tots els departaments del consistori "per obtenir el turisme que volem totes les àrees han de treballar per oferir una bona imatge del municipi amb equipaments i serveis de qualitat".

Panorama TV

Atraure nous mercats és un dels principals objectiu del Patronat de Turisme. Un mercat interessant, segons explicava López, són els països de centre Europa,  per aquest motiu, s'emetran imatges de Cambrils en els programes meteorològics de televisions de països com Alemanya, Àustria, Holanda, Bèlgica o Luxemburg. Es farà a través del programa Panorama TV de l'empresa Feratel, líder en el desenvolupament i l'oferta de sistemes d'informació turístics i que compta més de 300 càmeres instal·lades en ciutats europees. En les imatges de Cambrils, de la platja del Regueral i la façana del port. que apareixeran dues o tres vegades al dia, hi apareixerà també la temperatura i la humitat i l'adreça de la pàgina web del Patronat de Turisme. El servei es posarà en marxa a mitjans del mes d'abril.

Fulletó en braile

Una de les noves accions que durà a terme enguany el Patronat és la edició d'un folletó d'informació turística en llenguatge braile en col·laboració amb la ONCE. Una altre de les accions enfocades a persones amb discapacitat és la nova visita guiada sota el nom "a través dels sentits" amb l'objectiu de donar a conèixer els trets característics del municipi a través dels sentits: tocar la sorra de platja, percebre l'olor del port o el tacte amb les xarxes de pescadors, entre d'altres. Per les persones que participin en aquestes visites guiades s'ha editat un plànol en relleu del port, perquè es puguin situar millor. Són plànols adaptats amb lletres en relleu i en llenguatge braile.


Oferta esportiva

Segons Anna López l'oferta esportiva al municipi cada cop anirà a més, per això les activitats relacionades amb el món de l'esport són una eina més per a promocionar el municipi. El Patronat de Turisme vol oferir Cambrils com un lloc idoni per la pràctica de l'esport durant tot l'any. Per donar-ho a conèixer ha preparat un tríptic, adreçat sobretot a operadors especialitzats en turisme actiu, periodistes i mitjans de comunicació especialitzats en el món de l'esport i federacions i clubs esportius, sota el títol "Esports&Turisme" que inclou un mapa amb 14 rutes per fer en bicicleta, un CD i unes ulleres professionals de protecció solar, per la pràctica esportiva a l'aire lliure.

Una altra de les eines de promoció turística que posarà en marxa el Patronat de Turisme és l'organització el mes de novembre de la I Jornada de Publicitat i Promoció Turística. Tot i que estarà obert al públic en general, anirà dirigit a professionals del sector turístic i girarà entorn la publicitat i la promoció en el món del turisme.

Comenta aquest article