Informació general

Mobilitat

El PP defineix com a «nyap» les mesures de mobilitat aplicades a la rambla de Jaume I i al carrer de Pau Casals

Per Redacció

Imatge d'un tram del carrer de Pau Casals
Imatge d'un tram del carrer de Pau Casals | Berta Ruiz

El PP de Cambrils ha denunciat descoordinació en les mesures de mobilitat aplicades a la rambla de Jaume I i al carrer de Pau Casals i que han tingut com a resultat "un nyap", segons un comunicat de premsa emès per la formació. El portaveu del PP de Cambrils –David Chatelain– ha interpel·lat en comissió informativa als regidors en la matèria, Enric Daza i Lluís Abella sobre quin havia estat el motiu de que, fa uns quinze dies, s’eliminessin les places d’aparcament de vehicles, sent substituïdes per places d’aparcament per a motocicletes i bicicletes. Aquesta acció va venir acompanyada de l’esborrat de la pintura blava i la instal·lació d’elements metàl·lics, com a d’altres zones similars.

"Descoordinació i despesa inútil"

D'altra banda, aquest cap de setmana, segons el PP, aquests pàrquings han estat substituïts per pilones situades en el perímetre de l’espai resultant, retirant les peces metàl·liques i la pintura. Segons ha dit el regidor popular, "ens trobem al davant d’un cas flagrant de descoordinació i despesa inútil, per no parlar de la marxa enrere respecte a la 'vianalització' dels espais”. Chatelain ha explicat que quan ha formulat la pregunta "sobre qui havia pres la decisió cap dels regidors ha volgut contestar, i després d’un silenci incòmode ambdós han fet esment a 'decisions tècniques'".

Una nova imatge "plena de pilones"

Per als populars "encara ha estat més surrealista l’explicació respecte a la nova imatge, plena de pilones. Se’ns ha dit que amb això s’afavoria el trànsit de persones i la circulació de vehicles, quan només cal esperar-se deu minuts i veure que és impossible fer servir les antigues places d’aparcament per passejar, ja que es veuen interrompudes constantment per jardineres i terrasses, amb l’agreujant que les pilones –en un número excessiu–, dificulten l’accés des del vial a qualsevol que porti un carret de nen o similar".

El portaveu del PP, "té clar que tot s’ha degut a la improvisació. Les coses no es fan d’aquesta manera. Algú hauria d’assumir el cost de la doble urbanització, perquè com a mínim els dos departament s’haurien d’haver posat d’acord en lloc de fer despeses sense sentit en un moment en el que seran necessaris tots els recursos per tal de lluitar contra la crisi econòmica que està provocant la covid-19, i que encara pot ser pitjor”.

"He pogut parlar amb botiguers de la zona i puc dir que se senten estafats, perquè esperaven una 'vianalització' de veritat"

Segons ha afegit el regidor popular, en declaracions a la premsa, el regidor Abella va expressar que "el carrer de Pau Casals era un carrer que permetia el tancament al trànsit"; però en realitat no hi ha tancament, perquè els vehicles podran seguir circulant, tot i que a menys velocitat. De fet, l’any 2016 si es va tancar el trànsit durant la Setmana Santa com a prova pilot. "He pogut parlar amb botiguers de la zona i puc dir que se senten estafats, perquè esperaven una 'vianalització' de veritat i s’han trobat amb un nyap", explica Chatelain, que demana al govern que "siguin valents i no deixin les coses a mitges: facin la zona per a vianants".

Comenta aquest article