Informació general

L'Ajuntament demana al conseller Nadal que transformi la carretera de Misericòrdia en una autovia

Per Lluís Rovira i Barenys



Aspecte de la carretera de Misericòrdia on hi ha l'accés a l'abocador de runes de la construcció
L'alcalde, Robert Benaiges, i el regidor d'Urbanisme, Joan Recasens, han reclamat al conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, el desdoblament de la carretera de Misericòrdia per a que es converteixi en una autovia. Aquesta carretera va ser traspassada a la Generalitat l'agost de l'any passat ja que anteriorment estava en mans de la Diputació de Tarragona i, de moment, segons va manifestar el conseller Nadal,  la Generalitat no veu la necessitat de desdoblar-la. Segons explica el regidor d'Urbanisme, "nosaltres li vam dir que no ho vèiem així ja que és una carretera en la que hi passa molt de trànsit. Molta gent que va a Reus ja ha optat per passar per altres carreteres per no trobar-se amb les cues i amb els problemes d'accidents d'aquesta carretera. A més, és una carretera en la que hi haurà l'accés al polígon industrial que vol fer Riudoms. També li vam dir que ara fa poc s'ha obert l'abocador de runes de la construcció del Baix Camp, al terme municipal de Vinyols, que té l'entrada i la sortida en aquesta carretera i, a més, en una corba perillosa".

El conseller, segons afirma Joan Recasens, es va comprometre a estudiar aquest tema, "ara bé, haurem de fer força amb Reus, Vinyols i Riudoms per tal d'apretar el màxim possible per a que es tingui en consideració el desdoblament de la carretera de Misericòrdia".

Carretera de Montbrió

La trobada de l'alcalde i el regidor d'Urbanisme amb el conseller de Política Territorial va tenir lloc ahir a Tarragona aprofitant l'estada del conseller a la nostra demarcació. Aquesta trobada va servir per a repassar l'estat de les infraestructures que afecten a Cambrils. Així doncs, pel que fa a la segona fase de la carretera de Montbrió el conseller va dir que ara s'estava fent tot el que és el trasllat de Fecsa. Les obres de remodelació del segon tram ja estan licitades i adjudicades i ja s'haurien d'haver iniciat. Segons el conseller, el retard en l'inici de les obres ha vingut motivat pel trasllat dels serveis de Telefònica i que després de Setmana Santa començarien les obres.

Obres de la variant

Un altre dels temes tractats en la trobada d'ahir va ser el de les obres de la variant. L'alcalde i el regidor d'Urbanisme van explicar al conseller la problemàtica que suposaria obrir el primer tram de la variant i que tot el trànsit fes cap a la carretera de Montbrió. Segons explica Recasens, "el conseller es va comprometre a parlar amb Foment per tal de buscar-hi una solució i, a la vegada, demanar que l'últim tram es faci el més ràpid possible. Segons ens va dir, ell veu bé que fins que no estiguin tots tres trams enllestits, el primer tram només s'agafés per anar a l'autopista o per anar a Montbrió i que el trànsit continués passant per l'N-340".

Med Group

La recent sentència judicial sobre el projecte de Med Group als terrenys del Parc Samà va ser un altre dels temes tractats. Segons el regidor d'Urbanisme, "el conseller ens ha dit que la Generalitat està al nostre costat i que ens donarà suport en tot el que faci falta. També en va dir que la Generalitat presentaria un recurs a aquesta sentència". Tot i això, el regidor d'Urbanisme va manifestar que "hauria volgut que el conseller hagués tingut algun gest més enèrgic en quant a estar al nostre costat".

Comenta aquest article