Desescalada
Què es pot fer a la fase 3?
El Camp de Tarragona, les Terres de l'Ebre, l'Alt Pirineu i l'Aran passaran a la fase 3 aquest proper dilluns 8 de juny
El Camp de Tarragona, les Terres de l'Ebre, l'Alt Pirineu i l'Aran passaran a la fase 3 aquest proper dilluns 8 de juny. Un pas més en la desescalada i un pas més cap a la "nova normalitat". Progressivament es van ampliant les activitats permeses, els aforaments i majors llibertats de moviment. El Govern espanyol ha publicat al BOE quins canvis implicarà passar a la fase 3 de la desescalada. A banda de les activitats que ja es permetien en les fases anteriors, s'amplien les possibilitats en cultura, oci i comerç, però sempre mantenint les mesures de seguretat i higiene i la distància interpersonal.
Oci: restaurants, bars i comerços
- Reunions familiars o amb amics: En la fase 3 poden ser de fins a 20 persones. S’eliminen totalment les franges horàries i les trobades amb persones vulnerables s’han de fer extremant les mesures de seguretat i higiene.
- Bars i restaurants: Les barres recuperen l’activitat, sempre que es mantingui la distància de seguretat entre clients o grups de clients de dos metres. L’aforament permès a l’interior dels locals passarà a ser de la meitat.
- Terrasses: Les terrasses a l’aire lliure poden obrir al 75 % de la seva capacitat en aquesta fase. L’ocupació màxima, segons el BOE, serà de 20 persones per taula i per agrupació de taules.
- Casinos, sales de jocs i els bingos: A la meitat de la seva capacitat i sense superar el topall de cinquanta persones, els treballadors del local inclosos.
- Comerços: Poden obrir tots els comerços sense límit de superfície, sempre que l’aforament no superi el 50 %. Això sí, s’establirà un horari d’atenció amb servei prioritari per a majors de 65 anys. A més, també obren portes les zones comunes dels centres comercials, amb un aforament màxim del 40 % i es limita l’aforament dels locals i els establiments ubicats en aquests centres comercials al 50 %. Segons el BOE, els establiments comercials que obrin portes han de fer dos cops al dia neteja i desinfecció de les instal·lacions, en especial les de contacte més freqüent. En l’atenció al públic la distància de seguretat ha de ser d’un metre, en cas que es compti amb elements de protecció o barrera, o de dos metres, sense aquests elements.
- Hotels i allotjaments turístics: Els hotels i allotjaments turístics poden obrir les seves zones comunes sempre que no superin el 50 % de la seva potencial ocupació. Pel que fa a les activitats grupals dins els hotels, estan permeses per a un màxim de 20 persones.
Cultura: cinema, teatre, museus
- Museus i biblioteques: N’està permesa l’obertura en aquesta fase fins al 50% de la seva capacitat total i en cadascuna de les sales. S’hi poden fer activitats culturals tot i que es limita l’assistència al nombre de persones que permeti mantenir la distancia de seguretat interpersonal de dos metres i mai per sobre del 50 % de la capacitat habitual. En el cas de les biblioteques, es permet l’estudi en sala.
- Espectacles a l’aire lliure: Amb un màxim de 800 persones.
- Activitat turística: Es poden fer visites guiades a un màxim de 20 persones, s’han d’evitar espais molt transitats i s’han de respectar les condicions de visita als punts turístics. No es poden donar ni audioguies ni fulls amb explicacions.
- Poden reobrir els centres recreatius turístics, zoològics i aquaris amb un aforament màxim del 50 %, que s’ha de limitar a un terç en el cas d’atraccions i espais tancats.
Esport
- Esport: La fase 3 és el moment per als entrenaments de caràcter mitjà en lligues no professionals federades i la celebració d’espectacles i activitats esportives. Les tasques esportives s’han de dur a terme sempre que sigui possible per torns, evitant superar el 50 % de la capacitat de les instal·lacions i amb l’objectiu de mantenir les distàncies mínimes.
- Instal·lacions o centres esportius: A les instal·lacions esportives a l’aire lliure i els centres esportius es poden fer activitats en grups de fins a 20 persones, sense contacte físic i sempre que no se superi el 50 % de l’aforament màxim permès. Sempre que sigui possible s’ha de respectar la distància de seguretat de dos metres entre esportistes. Es permet l’ús dels vestuaris i de la zona de dutxes i s’elimina l’obligatorietat de la cita prèvia.