Informació general

Infraestructures

El Ministeri de Foment inicia els tràmits per a la implantació de l'ample de via internacional en el tram entre Castelló i Tarragona

En aquest tram, actualment, hi ha l'ample ibèric

Per ACN

Imatge d'arxiu de la nova estació de tren de Cambrils
Imatge d'arxiu de la nova estació de tren de Cambrils | Lluís Rovira i Barenys

El Ministeri de Foment ha aprovat l'Estudi Informatiu per implantar l'ample de via internacional en el tram ferroviari entre Castelló i Tarragona del corredor mediterrani. L'anunci ha estat publicat aquest dilluns al BOE. L'adaptació a l'ample internacional afectarà els subtrams entre Castelló i Vandellòs, que té en servei una doble via d'ample ibèric electrificada, i la nova variant entre Vandellòs i Tarragona, inaugurada el passat 13 de gener, també amb doble via en ample ibèric, que enllaça amb la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa, mitjançant el canviador d'ample de la Boella. 

A banda d'aquesta adaptació a l'amplada internacional -que afectarà tant les vies generals com les que així ho requereixin per raons de circulació -apartadors-, l'Estudi Informatiu que aquest dilluns s'aprova també preveu adaptar les instal·lacions i elements de la línia que facin falta per poder explotar correctament la longitud del tren estàndard interoperable -de 750 metres-, garantint l'adequada prestació, capacitat, estabilitat i fiabilitat dels trànsits de passatgers i mercaderies. En l'àmbit global del corredor mediterrani, aquestes actuacions de modificació abastaran el recorregut entre Múrcia/Escombreras i Castellbisbal (Baix Llobregat).

Comenta aquest article