Turisme
Carta oberta de l'equip de la Rambla de l'Art Cambrils: «ens cal no perdre el turisme»
L'equip de la Rambla de l’Art Cambrils ha emès un comunicat en forma de carta oberta en el que reflexiona sobre la situació actual i que caldrà fer tots els esforços possibles per no perdre el turisme. Segons el text que han enviat, "és evident que el nostre territori, amb una economia molt basada en el turisme d’estiu i els visitants de cap de setmana, patirà especialment la crisi provocada pel Covid-19. És més, ja sabem que hem perdut tot el turisme estranger, per tant, començarem la temporada amb una gran desavantatge respecte d’anys anteriors. Caldrà doncs dirigir els esforços a aconseguir diversos objectius: que no ens caigui el turisme nacional, que aquest ampliï el període d’estada entre nosaltres i que ens segueixi visitant la resta de l’any. Per aconseguir-ho no és suficient, encara que sigui molt potent, el que ofereix Cambrils individualment".
"Cal que els nostres visitants sàpiguen que poden ampliar la seva agenda"
Segons el comunicat de la Rambla de l'Art, "cal que els nostres visitants sàpiguen que poden ampliar la seva agenda d’activitats a fer i que aquestes activitats no són només propostes d’estiu sinó que són estables tot l’any. Aquí una petició a les nostres activitats de comerç, hotels, restauració i espais de gestió pública. Hem de ser i fer ciutat i això s’aconsegueix mantenint obertes les nostres activitats durant tot l’any, no només durant una part. Tenim un magnífic Museu i una extraordinària Biblioteca, platges i restaurants, però també hi ha espais al nostre territori que hem de promocionar i fer-ne un paquet comú: Mas Miró, l’ermita de la Verge de la Roca, Parc Samà, el castell d’Escornalbou, Scala Dei, el pantà de Riudecanyes o els ports de Salou, Cambrils i l’Hospitalet, per no parlar de tot el potencial que ofereixen les capitals Reus i Tarragona".
"Dissenyar una campanya conjunta de tot el territori"
A la carta oberta, l'equip de la Rambla de l'Art explicar que, "cal una coordinació molt més enllà de les promocions turístiques locals que ja es fan i que són bones. En les actuals circumstàncies és imprescindible dissenyar una campanya conjunta de tot el territori amb la col·laboració també dels municipis germans i fer-la viral al màxim. No serà suficient la creació de fulletons, plànols o guies, ni espots publicitaris. Cal saber trobar els prescriptors que comuniquin les avantatges de venir a visitar-nos, donar confiança al turisme; que garanteixi que som un territori atractiu, que és net del virus i que és curós amb els seus visitants. Aquesta prescripció, juntament amb les eines publicitàries que es dissenyin, ha de tenir l’objectiu d’aconseguir arribar a tots els nostres potencials visitants i que aquests vinguin. Ha de ser una campanya que haurem de valorar pel seu resultat. Si no sabem arribar o no aconseguim més visitants, aquest esforç haurà servit de ben poc i quan arribi l’hivern, la crisi ja serà insalvable".
Al comunicat també s'exposa que, "entre els col·lectius que en tot o en part vivim de l’activitat turística tenim una immensa relació de contactes –amb el degut respecte a la protecció de dades personals– que pot ser una part de la comunicació de la gran campanya de reclam de visitants a Cambrils i a la Costa Daurada que necessitem imperiosament necessitarem. L'esforç econòmic d’aquesta campanya ha de ser assumit per les nostres administracions de manera generosa, amb recursos i idees compartides entre tots i, tot sigui dit, que aquesta assumpció ha d’incloure les ajudes i estratègies que ens permetin ser ciutat tot l’any per tenir turisme sempre".