Informació general

Cambrils obté el certificat de "Destinació de Turisme Familiar" que atorga la Generalitat

Per Lluís Rovira i Barenys



El conseller Josep Huguet en el moment de lliurar el certificat de "destinació en Turisme Familiar" a l'alcalde, Robert Benaiges, ahir a Fitur
El conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, va lliurar, ahir, a l'alcalde de Cambrils, Robert Benaiges, el certificat que acredita Cambrils com a "Destinació en Turisme Familiar". L'acte de lliurament es va fer en el marc de la Fira Internacional de Turisme de Madrid, Fitur, i va comptar, a més, amb la presència del director general de turisme, Joan Carles Vilalta, i la regidora de Turisme Anna López.
Cambrils és la novena població de Catalunya que obté el certificat de destinació en turisme familiar i la tercera de la demarcació de Tarragona després de Salou i Calafell tot i que, tal com va manifestar l'alcalde, "Cambrils és una ciutat de turisme familiar per excel·lència. La nostra història turística va molt lligada al turisme familiar". Benaiges també va destacar la feina que s'ha fet al llarg dels dos darrers anys per obtenir aquesta certificació, "una feina que s'ha fet juntament amb els empresaris del sector turístic".

Participació del sector privat

Un dels requeriments necessaris per a obtenir la certificació de destinació en turisme familiar és que al menys un 15 % dels diferents sectors estiguin implicats en la destinació i reuneixin els requisits exigits per la Generalitat. En aquest sentit, la participació dels diferents sectors ha estat prou bona i s'ha aconseguit la participació d'un 54,1% dels hotels, del 71,4% dels càmpings, del 27,5% dels restaurants, del 80% dels supermercats i grans superfícies, dels 50% de les empreses de lloguer de cotxes, del 80% de les empreses d'interès turístic-cultural, del 25% del sector d'apartaments, del 28,57% de les pensions, del 15 % de l'altra restauració, del 100% de l'oficina de Turisme i del 28,8% del comerç en general. El mateix conseller Huguet va qualificar les xifres com a molt bones i va animar el municipi a assolir l'excel·lència en els propers anys.

Assolir aquesta certificació, tal com va manifestar l'alcalde, "no ha estat fàcil". Una persona de Turisme de Catalunya juntament amb una del Patronat de Turisme de Cambrils han coordinat la tasca prèvia. Tal com explicava la regidora de Turisme, Anna López, "s'han hagut d'enviar cartes, visitar tots els establiments i omplir formularis. Més tard es va formar un comitè de seguiment format per gent del sector públic i privat. Ha estat un treball intens". Segons va explicar la regidora, després de Setmana Santa es farà un acte públic en el que es donarà un diploma a cadascun dels establiments que hi ha col·laborat.

Més promoció

Segons Anna López ser destinació en turisme familiar "és un segell de qualitat ja que això permet promocionar-te encara més". En aquest sentit, la Generalitat edita uns catàlegs específics amb l'oferta dels municipis amb aquesta certificació. Avui mateix la Generalitat té previst fer una reunió amb els diferents municipis per a explicar el pla d'actuació. A més, tal com explica la regidora de Turisme, "hi ha un club de producte de Turisme de Catalunya en el que nosaltres hi estem inscrits amb la gastronomia i amb el turisme actiu i que ara ens hi inscriurem amb el turisme familiar".
Com a destinació en turisme familiar Cambrils garanteix una especial atenció a les normes de seguretat, tant en espais públics com a la resta d'allotjament turístic. També un ampli programa d'animació, serveis i activitats  destinades als més petits així com instal·lacions adequades a ells. Cambrils també garanteix dos clubs infantils a les platges i serveis especialitzats per a les famílies per tal de facilitar l'estada al municipi.

Fitur

Ahir va ser el dia de la inauguració de Fitur i de la presentació dels diferents productes dels altres tres municipis que fan promoció conjunta amb Cambrils. Així doncs, el Patronat de Turisme de Vila-seca La Pineda un nou catàleg promocional i un DVD per als professionals dels sector. Salou també va fer una exposició de la seva oferta turística.
Reus, per la seva banda, va encetar a Fitur la campanya de promoció exterior del Gaudí Centre, un espai de 1.200m2, equipat amb les més modernes infraestructures i l'última tecnologia audiovisual, al servei del projecte expositiu que desvetllarà aspectes poc coneguts de la vida de Gaudí i alguns dels enigmes de la seva obra.
Abans d'aquestes presentacions 17 destinacions turístiques, a més de Port Aventura, de la demarcació de Tarragona van signar el conveni anual de col·laboració amb la Diputació de Tarragona.

Comenta aquest article