Informació general

Temporal

L'Oficina de Consum del Consell Comarcal del Baix Camp informa de les recomanacions que han de seguir els afectats pel temporal

Per Redacció

Imatge d'un carrer de Vilafortuny inundat, ahir
Imatge d'un carrer de Vilafortuny inundat, ahir | Lluís Rovira i Barenys

L'Oficina de Consum del Consell Comarcal del Baix Camp informa d'una sèrie de recomanacions a seguir en cas de ser afectat pel temporal Glòria de vent i pluja que ha tingut lloc a Catalunya aquests dies amb danys en béns (habitatge, vehicles, etc.) i/o talls dels subministraments (llum, aigua, telèfon).

Per a danys en els béns:

  1. Comproveu quines assegurances teniu contractades (llar, vehicle, etc.) i si cobreixen els danys. Només podreu aconseguir una indemnització si el bé sinistrat estava assegurat en el moment del sinistre (els dies del temporal de vent).
  2. Si la vostra pòlissa d'assegurança cobreix els béns danyats, cal que comuniqueu els fets a l'entitat asseguradora dins del termini de 7 dies naturals a partir del moment en què us n'heu assabentat –excepte si la pòlissa estableixi un termini superior–. És recomanable que informeu del sinistre per algun mitjà que en deixi constància (per exemple, trucant al servei d'atenció al client i demanant un número de referència).
  3. En els casos en què el sinistre ha estat provocat per riscos extraordinaris o catastròfics, com ara una inundació produïda per la pluja, un cop de mar o per vents iguals o superiors a 120 km/hora, la vostra asseguradora té l'obligació de comunicar el sinistre al Consorci de Compensació d'Assegurances, organisme estatal que indemnitza els danys produïts per fenòmens naturals o derivats de fets d'incidència política o social. Serà aquesta entitat qui, d'acord amb el seu Reglament, s'encarregarà d'indemnitzar els danys (sempre que disposeu d'assegurança).

Per talls de subministrament:

  1. En cas que encara no s'hagi restablert adequadament el servei, contacteu amb la vostra companyia (elèctrica, d'aigua, etc.) mitjançant els seus canals d'atenció al client. Reviseu bé les factures, perquè podríeu tenir dret a que no us cobrin la part del servei no prestat. Si cal, reclameu a l'empresa contractada.
  2. Si teniu contractada una assegurança de la llar del tipus multirisc (amb múltiples riscos i garanties cobertes), comproveu si cobreix els danys i perjudicis soferts pels talls de subministrament.
  3. Si heu sofert tant danys als béns com talls de subministrament i ambdós estan coberts per la mateixa asseguradora, especifiqueu-ho de forma conjunta en el mateix comunicat del sinistre.

En el cas que la companyia d'assegurances no atengui la vostra reclamació, podeu reclamar a:

Oficina de Consum de Reus i Baix Camp

Plaça de la Patacada (Edifici Campus) de Reus

consum@baixcamp.cat 

Comenta aquest article