Informació general

Urbanisme

Enric Daza, regidor d'Urbanisme: «Crec que a la rambla de Jaume I li toca un canvi de cara»

El projecte de remodelació de la rambla de Jaume I és una de les grans obres del PAM 2019-2023 dins de l'àrea d'Urbanisme. S'està treballant en la redacció de l'avantprojecte que podria enllestir-se a principis d'any

Per Berta Ruiz

Imatge d'arxiu de la rambla de Jaume I
Imatge d'arxiu de la rambla de Jaume I | Lluís Rovira i Barenys

El projecte de remodelació de la rambla de Jaume I és una de les grans obres del Pla d'Actuació Municipal 2019-2023 (PAM) dins de l'àrea d'Urbanisme. Actualment s'està treballant en la redacció de l'avantprojecte i, segons ha detallat el regidor d'Urbanisme –Enric Daza– a revistacambrils.cat, "esperem que a principis de l'any vinent, entre gener o febrer, puguem tenir algun dibuix". Tal com ha explicat el regidor d'Urbanisme, "de la rambla de Jaume I sempre se n'ha parlat molt i forma part de les demandes de les associacions de comerciants. Crec que seria un revulsiu per a tots els locals comercials de la zona i, en general, per a tota l'oferta turística, empresarial i comercial del municipi. Des del govern ens hem abanderat d'aquesta idea i està dins de les cinc primeres accions d'obra pública –dins del PAM– i com una de les prioritàries".

Renovació estètica i dels serveis

La idea principal és fer-li "un canvi de cara" a la rambla de Jaume I. A falta d'una redacció definitiva del projecte, Daza ha avançat que s'ampliaran les voreres, es renovarà tot l'enllumenat i, un dels canvis principals se centrarà en la plaça d'Aragó. "La plaça seria com una plataforma única i els cotxes passarien pel mig en comptes de pel voltant, amb unes pilones per a tancar la plaça o no. L'objectiu és tenir un espai de referència com en el seu dia era la plaça del Pòsit, ja que, ara mateix no tenim cap punt així a la zona del Port" ha dit Daza. També hi hauria canvis quant a les zones d'aparcament, ja que molts dels vehicles que ara aparquen en bateria ho haurien de fer en línia. Amb aquesta mesura es perdrien places d'aparcament, però, segons Daza, "estem intentant trobar alguna solució sobretot pensant en els veïns". A banda de la reforma estètica integral també es preveu una renovació dels serveis. El regidor d'Urbanisme ha apuntat que, "hi ha un projecte d'evacuació d'aigües per resoldre els problemes de que l'aigua no quedi estancada com fins ara. S'ha trobat una solució més econòmica a la que hi havia a priori –tenim un projecte a l'estanteria de l'any 2008– però creiem que ha quedat obsolet. No només l'estem renovant sinó que en els aspectes de serveis s'ha trobat una bona solució i més econòmica".

"Tenim clar que hem de marcar una zona de referència"

Per altra banda, a tot el projecte de renovació integral de la rambla de Jaume I també se li podrien afegir d'altres carrers adjacents. "Ens agradaria que aquesta obra anés juntament amb la de Pau Casals i els carrers de Roger de Flor i de Juan Sebastian Elcano perquè quedessin connectats amb la rambla. Tenim aquesta idea de gran avinguda arranjada amb la què la gent que ens visita també també pugui pujar cap a les places de l'Eixample Platja" ha comentat Daza. Sobre el carrer de Pau Casals, el regidor ha dit que "la idea principal és que tota la part central quedi per a vianants. Tenim clar que hem de marcar una zona de referència. A nivell comercial i d'empresa aconsellen que hi hagi aquest punt central que a Reus podria ser el carrer de Monterols i la plaça del Mercadal; un punt de referència que alimenta els carrers adjacents. Abans la gent circulava en rodó tenint com a referència la plaça del Pòsit; un cercle que alimentava tothom i els comerços del voltant, volem recuperar tot això”.

"Quan tinguem l'avantprojecte podrem fer números"

Pel que fa a terminis, el regidor d'Urbanisme no ha volgut avançar-ne cap perquè "encara és aviat" i tot està en fase d'estudi. Segons Daza: "anem pas a pas i no afluixarem, quan es pugui fer ho farem i tenint en compte les temporalitats. Seria un dels grans projectes i prioritaris per a fer, però encara no sabem la inversió. El primer projecte era d'uns 6 milions; intentarem abaratir-ho donat que és possible i que sigui un projecte assequible. Quan tinguem l'avantprojecte podrem fer números i dir de quines xifres parlem. Crec que a la rambla de Jaume I li toca un canvi de cara. Hem estat valents, perquè una obra d'aquesta magnitud sempre porta problemes però tenim la força i les ganes i tot el que vagi venint ho anirem solucionant”.

Comenta aquest article