Cultura

Música i dansa

Música i dansa a peu de carrer a la setena edició de Música als Balcons

Per Berta Ruiz

Imatge de la Música als balcons, el passat divendres a la tarda
Imatge de la Música als balcons, el passat divendres a la tarda | Berta Ruiz

Els carrers del Barri Antic van ser l'escenari, el passat divendres a la tarda, de la setena edició de Música als Balcons. La iniciativa –promoguda pel Departament de Cultura de l’Ajuntament–, va anar a càrrec de diferents formacions de l’Escola Municipal de Música de Cambrils (EMMC), així com alumnat del Centre de Dansa de Cambrils. Aquest binomi de música i dansa va desplegar diferents actuacions a peu de carrer, sortint des de la Torre del Llimó. Van tocar un grup de vent-metall, trio de corda, un cor de cambra, un saxo solista, un duo de clarinets, un trio de flautes, un piano a sis mans i un quartet de saxo. Durant la ruta, que va recórrer vuit punts del barri, la comitiva va anar acompanyada per la Xaranga Bandsonats.

A més, enguany es va incorporar al projecte, l’art de l’alumnat de l’artista cambrilenca Bali Cejas.  Els balcons del Barri Antic es van guarnir amb dibuixos repartits en 30 plafons on infants i joves van donar el seu punt de vista del barri. Són alumnes del Taller de Bali Cejas i alumnes de primària i secundària del col·legi Cardenal Vidal i Barraquer i l’escola Joan Ardèvol. Les obres es mantindran penjades uns dies per tal que actuïn com una petita galeria a l’aire lliure. L’artista Bali Cejas explica que amb aquest projecte s’ha buscat despertar diferents curiositats a l'alumnat de primària i secundaria: la història del seu poble barrejada amb la història de l'art, ja sigui l'arquitectura (que parla de la perspectiva com a tècnica) o el fet de treballar amb la llum natural (associat amb l 'impressionisme del S.XIX).

Un any més, el projecte es va dur a terme gràcies a la implicació de l'Associació de Veïns El Portal, l’Associació Comercial Vila Centre, el Centre de Dansa, l’Escola Municipal de Música, l’alumnat de Bali Cejas i el Departament de Cultura.