Informació general

Territori

Damià Calvet, conseller de Territori i Sostenibilitat: «No tenim constància de quan entrarà en funcionament el nou traçat ferroviari»

El conseller va ser a Cambrils, aquest passat divendres a la tarda, per donar suport al candidat a l'alcaldia de Junts x Cambrils, Lluís Abella

Per Lluís Rovira i Barenys

Lluís Abella i Damià Calvet, aquest passat divendres a la façana del port
Lluís Abella i Damià Calvet, aquest passat divendres a la façana del port | Lluís Rovira i Barenys

Damià Calvet, conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, va certificar el retard en la posada en funcionament del nou tram viari entre l'Hospitalet de l'Infant i Vila-seca per part del Ministeri de Foment. En la seva estada a Cambrils, aquest passat divendres a la tarda en un acte de suport al candidat de Junts X Cambrils a l'alcaldia, Lluís Abella, Calvet va manifestar que aquesta variant està a punt "però encara no ha entrat en funcionament i no tenim constància de quan ho farà. S'estan fent proves, proves que s'eternitzen però és absolutament necessari que aquesta variant entri en servei per a poder afrontar el projecte del Tren Camp en el que el govern de la Generalitat hi està apostant fort des del primer dia. I que també es contempli la construcció de l'estació central del Camp de Tarragona". Referent a aquesta falta de informació sobre la posada en marxa del nou traçat ferroviari, Calvet va remarcar que "ens preocupa no saber-ho" i va insistir en què quan estigui operativa "ens canviarà la mobilitat en xarxa ferroviària al Camp de Tarragona. Primer perquè podrem donar millors serveis a la R16, també millors serveis de rodalies i, també, perquè la seva posada en funcionament ha de possibilitar que entrem a gestionar la via de la costa, com a concepte i aquí és on volem afrontar un projecte complert, un projecte que per una banda desmantelli l'actual instal·lació d'Adif, de Renfe". El conseller va recordar que aquest desmantellament està inclòs en l'estudi d'impacte ambiental i també va recordar que el govern de la Generalitat ja ha encarregat a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya "un estudi informatiu que després ha d'esdevenir en projecte, per saber de quina manera podem disposar del millor transport possible. En principi sembla que un sistema tramviari, el Tren Camp, podria ser la millor solució".

Propera reunió a tres bandes per solucionar el problema de Vent d'Estrop

El conseller, en la seva estada a Cambrils aquest passat divendres, es va reunir amb persones i entitats vinculades al port de Cambrils. Un dels temes abordats en aquesta reunió va ser el de la problemàtica que arrossega el club Vent d'Estrop-Vogadors de Cambrils referents a uns pagaments que li reclama Ports de la Generalitat i que ja s'han traduït en un embargament de comptes de l'entitat. En aquest sentit el conseller va dir que aquesta problemàtica s'havia de resoldre, "he demanat al regidor que puguem organitzar una reunió a tres bandes, que puguem asseure'ns en una sola taula les entitats esportives, Ports de la Generalitat i Ajuntament i que ho resolguem perquè és una qüestió, des del meu punt de vista, menor. Que s'ha de poder resoldre i que no ha de significar un maldecap a aquestes entitats esportives. Aquestes entitats el que han de fer és esport i promocionar la ciutat sense més maldecaps del compte".

El conseller de Territori i Sostenibilitat també es va referir a la renovació de la concessió del Club Nàutic, "hem posat en valor aquesta renovació, la feina que s'ha fet des del govern de la Generalitat per renovar aquesta concessió i per possibilitar que es facin inversions per valor de 10 milions d'euros. Són tota una sèrie d'inversions que donaran més capacitat al sector turístic de Cambrils". El conseller, a més, també es va referir a la millora de l'escar, "amb el seu travelift, que actualment té unes capacitats una mica limitades i que hem de poder resoldre".