Vandellòs i Hospitalet de l'Infant, Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant

Pressupostos Participatius

Gairebé 200 propostes recollides en els Pressupostos Participatius 2019 de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant

Per Redacció

Imatge d'una urna de votació
Imatge d'una urna de votació | Cedida

La primera fase dels Pressupostos Participatius 2019 de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant ha tingut una bona resposta per part de la ciutadania: l’Ajuntament ha recollit gairebé 200 propostes d’inversió. En concret, 187, enfront de les 78 aplegades en la darrera edició. Aquestes propostes han estat fetes per 136 persones diferents, enfront de les 35 de l’edició anterior.

En aquest tercer procés de pressupostos participatius les persones que viuen o treballen a Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant han pogut presentar dues propostes com a màxim (en lloc de tres, com en l’edició de 2018) de manera presencial (dipositant una butlleta a les urnes instal·lades a diversos equipaments municipals) o per Internet (a través del web de l’Ajuntament: www.vandellos-hospitalet.cat). El 47% de les propostes han estat presentades via telemàtica; i la resta, en paper. Amb aquest sistema, la ciutadania ha pogut dir a què vol destinar una part dels recursos municipals: 200.000 euros del pressupost de 2019.

L’alcalde, Alfons Garcia, ha manifestat la seva satisfacció per l’increment de participació respecte la passada edició i ha valorat positivament una de les millores que s’han introduït en aquesta fase perquè la informació arribés a tota la població i hi prengués part el màxim nombre de ciutadans possible: l’augment d’espais físics on les persones podien dipositar les butlletes.

Un cop finalitzada la fase de recollida de propostes, que ha tingut lloc del 18 de desembre al 13 de gener, una comissió de personal tècnic municipal ha començat a realitzar la valoració tècnica i econòmica de les propostes presentades, que com sempre hauran de complir uns requisits: fer referència a competències municipals, ser concretes i avaluables econòmicament, ser inversions, ser viables tècnicament, ser accions sostenibles i ser d’interès general.

Sessió informativa per donar a conèixer les propostes validades, el 7 de febrer

Una vegada valorades les propostes que s’hagin acceptat (que compleixin els criteris i siguin viables tècnicament i econòmicament), es convocarà a la població a una sessió informativa, el dijous 7 de febrer, per donar a conèixer quines són les propostes que han estat validades i que passaran a la fase de votació. D’aquesta manera, els veïns i veïnes podran saber per què algunes de les propostes hauran estat rebutjades. Les persones assistents, així mateix, podran fer les preguntes que desitgin per resoldre els seus dubtes i també exposar els seus punts de vista o opinions.

Després de la sessió, tenint en compte les consideracions que hagin plantejat les persones assistents a la sessió, es dissenyarà la butlleta de votació. En aquesta edició, com a novetat, s’editarà una única butlleta de votació que inclourà propostes tant dels nuclis de costa (l’Hospitalet de l’Infant i l’Almadrava) com dels nuclis d’interior (Vandellòs, Masriudoms i Masboquera), de manera que els veïns empadronats al municipi podran votar no només propostes que afecten a la zona on viuen, sinó també aquelles altres que afecten a l’ altra zona però igualment són del seu interès.

Del 21 de febrer al 6 de març, tota la població de 16 anys o més, empadronada al municipi (recollida en el Padró Municipal anterior a l’1 de gener de 2018), tindrà l’oportunitat d’escollir les propostes validades que consideri més necessàries. Cada persona podrà votar un màxim de 3 propostes. Els resultats del procés es presentaran públicament el 12 de març.

Comenta aquest article