Informació general

Política

L'Assemblea de Dones d'Esquerra, celebrada a Cambrils, aplega unes 300 persones

Per Lluís Rovira i Barenys

Foto de grup de les dones presents a l'assembela mostrant missatge de llibertat als presos polítics
Foto de grup de les dones presents a l'assembela mostrant missatge de llibertat als presos polítics | Lluís Rovira i Barenys

Cambrils va acollir, aquest passat dissabte, l'Assemblea Nacional de Dones d'Esquerra que va aplegar unes 300 dones del partit republicà a la sala d'actes del Casal de la Gent Gran. L'Assemblea va comptar amb la presència destacada de la consellera de Justícia, Ester Capella, que va ser l'encarregada de tancar l'acte. En el decurs de l'assemblea es van fer dues connexions amb líders del partit que es troben a l'exili, una de les connexions va ser amb la Secretària General d'ERC, Marta Rovira, des de Ginebra i l'altre amb la portaveu del Govern de Catalunya davant la Unió Europea, Meritxell Serret, des de Brussel·les. A banda, també es va fer la lectura d'unes cartes enviades per Carme Forcadell, Dolors Bassa i Raül Romeva. Després d'això, Tània Verge, professora de Ciències Polítiques de la Universitat Pompeu Fabra va fer una conferència.

En l'assemblea també es van debatre propostes "de nivell polític i pel posicionament que hem de fer com a dones, Segons ha explicat l'alcaldessa Camí Mendoza a revistacambrils.cat, que ha volgut destacar el fet que l'Assemblea Nacional de Dones d'Esquerra s'hagi celebrat a Cambrils com a reconeixement al fet que Cambrils és el municipi més gran on ERC ostenta l'alcaldia.

En l'apartat de distincions, es va fer un reconeixement a la mare de Marta Rovira i en clau local, també es va fer una distinció a l'expresidenta local d'ERC, Montserrat Pujals.

Visita a Mas Enric

Per la tarda, la majoria de les dones presents a l'Assemblea van acudir a la presó de Mas Enric, al Catllar, per mostra el seu suport a la presidenta del Parlament, Carme Forcadell. L'alcaldessa, Camí Mendoza, i la Directora General d'Igualtat, Mireia Mata, van poder entrar a la presó i visitar Forcadell

Comenta aquest article