Informació general

Veïnat

Veïns del Molí de la Torre pateixen problemes amb el subministrament elèctric durant uns dos mesos

Des de meitats de maig i fins a meitats de juliol, a uns 20 o 25 habitatges els saltava l'automàtic de l'entrada del corrent elèctric a l'habitatge. Uns incidents que patien pràcticament a diari i fins a dues o tres vegades al dia

Per Berta Ruiz

Carrer del Carrasclet, al Molí de la Torre, un dels carrers afectats pels problemes de subministrament elèctric
Carrer del Carrasclet, al Molí de la Torre, un dels carrers afectats pels problemes de subministrament elèctric | Lluís Rovira i Barenys

Durant més de dos mesos –des de meitats de maig fins a meitats d'aquest mes de juliol–, veïns del Molí de la Torre han patit problemes amb el subministrament elèctric a les seves cases. Durant aquest període de temps, a uns 20 o 25 habitatges concentrats a la zona més propera de la riera de Riudoms –concretament als carrers de Francesc Català i Roca, del Carrasclet, de Pere Vergés i d'Artur Martorell–, els saltava l'automàtic de l'entrada del corrent elèctric a l'habitatge. Uns incidents que es repetien pràcticament a diari i fins a dues o tres vegades en un mateix dia i sempre en les mateixes cases.

Segons ha explicat la secretària de l'Associació de Veïns del Molí –Lydia Aguirre– a revistacambrils.cat, “tot va començar a través del xat de Whatsapp que tenim els veïns del barri en el què la gent va començar a dir que els saltava el magnetotèrmic de l'entrada de la corrent, els saltava l'automàtic. Vaig començar a prendre nota del tema i resulta que dia sí i dia també passava això a unes 20-25 cases del barri. Des del 15 de maig vaig començar a prendre controls i, efectivament, cada dia saltava l'automàtic i moltes vegades de matinada. Li vaig comunicar al nostre regidor de barri –Josep M. Vallès– i quan vam fer la reunió del consell de barri ens va portar a un senyor d'una empresa amb la què l'Ajuntament treballava que es dedica a fer controls als armaris de distribució de la corrent per poder capturar informació de les pujades i baixades de tensió. Un cop tinguéssim aquesta informació s'havia de presentar una denúncia a la Direcció General d'Indústria de la Generalitat. Per fer aquesta feina ens va presentar un pressupost de 2.600 euros, una xifra que l'Associació de veïns no podia assumir perquè cobrem 12 euros a l'any per soci”.

"A hores d'ara creiem que el problema ja està pràcticament solucionat"

Després d'això, tal com ha apuntat Aguirre, “vaig entrar a internet a la pàgina web de la Direcció General d'Indústria de la Generalitat i vaig veure un apartat per explicar el cas. L'endemà mateix em van trucar i em van dir que ja havien passat nota a la companyia i que ho controlarien si no prenien les mesures pertinents. L'endemà vaig veure dues furgonetes d'Elecnor –que treballa per a Endesa– treballant pel barri i s'hi van estar unes dues setmanes”. Segons Aguirre, “des del dia 12 de juliol no hi ha hagut cap tall, no ha saltat cap automàtic. A hores d'ara creiem que el problema ja està pràcticament solucionat. Alguns veïns van trucar a electricistes, pagant-s'ho ells particularment. L'aventura ha estat que ens hem passat uns dos mesos amb aquesta situació”.

Comenta aquest article