Informació general

Política

Cambrils diu «no» a la publicitat sexista

Per Berta Ruiz

Imatge del ple de finals del passat 25 de maig
Imatge del ple de finals del passat 25 de maig | Lluís Rovira i Barenys

Cambrils diu "no" a la publicitat sexista. Aquest va ser l'acord de ple que van aprovar tots els grups polítics del consistori a una proposta presentada per l'Assemblea de Cambrils al darrer ple del 25 de maig. Segons va defensar el regidor Ivan Sanz, "els mitjans de comunicació i la publicitat conformen actituds i hàbits socials, creen models de conducta i intervenen en la construcció de la identitat. Des de que naixem rebem missatges respecte a les normes de comportament, els gustos que es consideren propis de cada sexe, habilitats, prioritats en la vida, etc. (...). Dins d'aquest panorama és imprescindible tenir en compte que alguns anuncis no només intenten vendre productes servint-se del cos de la dona com a reclam sexual, sinó que directa o indirectament també inculquen una concepció del sexe que en nombroses ocasions presenta a la dona com una mercaderia. La cosificació és l'acte de presentar o tractar una persona com a un objecte. De manera que la cosificació sexual consisteix a presentar o tractar a les persones com a objectes sexuals, ignorant les seves qualitats i habilitats intel·lectuals i reduint-les a mers instruments d'imatge (...)".

Per tot plegat, el portaveu de l'AdC –Ivan Sanz– va proposar "adherir-se a la plataforma Ciutats contra la publicitat sexista i, redactar una Ordenança Municipal que reguli la publicitat sexista als espais públics del municipi".

El text va comptar amb el vistiplau favorable de tots els grups. Per part de l'equip de govern, el regidor de Benestar Social –Josep M. Vallès– va comentar que, "estem compromesos amb el dret fonamental de la igualtat. No acceptem publicitat sexista a la ciutat".

 

Comenta aquest article