Societat

Turisme

Cambrils se suma a l'acció promocional de turisme familiar «Catalunya, Hola Família»

Per Redacció

Cercavila amb la Farnaca i la Farnaqueta, ahir al migdia, al Port
Cercavila amb la Farnaca i la Farnaqueta, ahir al migdia, al Port | Berta Ruiz

Cambrils va prendre part, aquest cap de setmana, en l’acció promocional de turisme familiar “Catalunya, Hola Família” de l’Agència Catalana de Turisme del departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat. Un dels actes més destacats de la programació va ser la cercavila amb les bèsties de foc Farnaca i Farnaqueta, de la colla gegantera Tota l'Endenga, que van sortir des de l'oficina del Patronat de Turisme i van recórrer la façana marítima del Port, acompanyats dels timbalers. Durant el recorregut es van fer diverses enceses, però de fum de colors.

Per altra banda, dissabte al matí al parc del Pescador, hi va haver un espectacle amb personatges de Sésamo Aventura, mentre que a la tarda va tenir lloc un espectacle de màgia amb el mag Nebut. També hi va esmorzars i berenars amb Danone i promocions als hotels Can Solé, Sol Port Cambrils i Estival Eldorado Resort; descomptes als Càmpings Joan, Platja Cambrils, La Llosa & Bungalow Park i Mas Montbrió Belvédère; menús especials pels més petits als restaurants El Pòsit, Gami, Mas Gallau i Denver, i preus reduïts per als infants en les activitats del jardí històric Parc Samà, Rodabike Cycling Holidays, el Museu Molí de les Tres Eres, la Vila Romana de la Llosa i l’Estació Nàutica Costa Daurada. Durant aquest cap de setmana, també es van facilitar viatges amb el trenet turístic per gaudir dels espais més emblemàtics de Cambrils.

Més de 9.000 xiquets i les seves famílies participen en el primer cap de setmana d'activitats

Des de l'Agència Catalana de Turisme (ACT) es calcula que més de 9.000 nens i nenes amb les seves famílies han participat en el primer cap de setmana de la gran acció promocional del turisme familiar. Durant aquest cap de setmana, 18 destinacions de costa certificades per l’ACT amb el segell “Platja en família” i 140 empreses han organitzat més de 160 activitats pensades per gaudir en família.

Les destinacions de costa participants han estat Blanes, Calella, Calonge-Sant Antoni, Cambrils, Castelldefels, Castell-Platja d'Aro, El Vendrell, Lloret de Mar, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Roses, Salou, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, Santa Susanna, Torroella de Montgrí-l'Estartit, Vila-seca-La Pineda Platja i Vilanova i la Geltrú. El director general de Turisme, Octavi Bono, ha explicat que “tant des de l’Agència Catalana de Turisme com des de les destinacions participants, l’experiència ha resultat satisfactòria. La gent s’ha interessat per la iniciativa, hi ha participat i ha gaudit. Els municipis i les empreses han treballat conjuntament i han demostrat com les destinacions turístiques familiars ofereixen experiències magnífiques per aquest segment. El turisme familiar és molt complex i cobrir les seves expectatives no és senzill. Avui hem demostrat que som una destinació familiar d’alt nivell”. Bono ha afegit que “els resultats  d’aquest primer cap de setmana turístic, sens dubte, ens animen a repetir l’any vinent amb la voluntat que el ‘Catalunya, Hola Família!’ tingui continuïtat”.

Durant tot el cap de setmana, les famílies s’han desplaçat per tot el litoral català, aprofitant els descomptes, les activitats gratuïtes i el bon temps. A més, els participants han pogut “caçar” als éssers mitològics “amagats” en aquestes destinacions i que formen part del patrimoni de llegendes de Catalunya, així com participar en tallers d'arqueologia, sortides en caiac, espectacles de pirates, excursions en bicicleta, recitals de màgia, castells, música, dansa, natura, gimcanes, i tot tipus d'activitats culturals, on no s’ha perdut de vista el dia de Sant Jordi.

Per a aquesta primera edició, el tema escollit ha estat «Llegendes en Família», amb l’objectiu de fer èmfasi en la història i la mitologia del territori. En aquest sentit, s’ha creat l’app “Llegendes en família” que ha permès buscar i “caçar” durant tot el cap de setmana, els éssers màgics creats per a l’ocasió i que han estat amagats en boscos, platges, places i parcs de les diferents destinacions familiars catalanes. Seguint el criteri i l’assessorament de l’expert en mitologia catalana Joan de Déu Prats, cada una de les destinacions ha rebut l’assignació d’un ésser màgic amb un lligam al territori.

L'acció "Catalunya, Hola Família" a la costa ha comptat amb la col·laboració de l'Àrea de Turisme de la Diputació de Barcelona, el Patronat de Turisme de la Costa Brava Girona i del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. També han tingut una participació destacada en aquest primer cap de setmana: Caprabo, Danone, Devir, Educa Borràs, Montana Colors, Parentalis i Staedtler.

Del 18 al 20 de maig, el torn de les destinacions d’interior

Després de la bona acollida del primer cap de setmana de Llegendes en Família, el Catalunya, Hola Família! Torna del 18 al 20 de maig, moment perquè les sis destinacions de natura i muntanya de turisme familiar organitzin el seu cap de setmana, juntament amb empreses i establiments turístics. Aquest cop els toca el torn a la Vall de Boí, les Valls d'Aneu, Berga, la Vall d'en Bas-Les Preses, les Muntanyes de Prades i Els Ports.

Comenta aquest article