Informació general

Turisme

La Costa Daurada enceta l’any intensificant la promocióturística per Europa

Per Redacció

Imatge de l'acció promocional a Fitur, Madrid
Imatge de l'acció promocional a Fitur, Madrid | Cedida
La Federació d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT), els Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Salou, Cambrils, Vila-seca, així com PortAventura World han iniciat el 2018 intensificant la seva tasca de promoció internacional. Les poblacions del centre de la Costa Daurada -Salou, Cambrils i Vila-seca, la Pineda- inverteixen els seus esforços en dinamitzar el turisme per mantenir el rècord de pernoctacions de l’any passat.

Durant el mes de gener van ser presents a FITUR, la Fira Internacional de Turisme que es realitza a Madrid, amb més de 250.000 assistents. A més, també van assistir al Salon International Tourisme & Loisirs de Nantes (França) per on cada any passen més de 35.000 visitants, i es va realitzar un roadshow per agents de viatges alemanys a les ciutats de Leipzig, Bremen, Münster, Koblenz i Ulm, on hi van assistir uns 270 professionals alemanys.

Durant el mes de febrer, la promoció també s'intensifica en mercats en creixement com els estats bàltics, amb la presència a la Fira Balttour (Riga), que va tenir lloc del 2 al 4 de febrer, el principal certamen turístic de Letònia i, per extensió, de tot el territori. Així mateix, s'ha assistit a una de les principals fires turístiques d'Irlanda, un país que aporta molts visitants a la Costa Daurada. En aquest cas, el 3 i 4 de febrer es va atendre un estand a la fira de Shannon, pel qual hi van passar unes 10 mil persones.

Pel que fa al mercat professional rus, s'ha realitzat un webinar que ha comptat amb 1.000 usuaris connectats. Durant aquest mes de febrer, els representants de la Costa Daurada també assistiran a les Fires de Turisme de Rennes (França) i realitzaran un workshop per les principals ciutats de Bielorússia, on hi ha prevista l'assistència de més de 200 agents de viatge d'aquest país.

Eduard Farriol: "Repetim la presència en algunes fires internacionals, perquè veiem que ens estan aportant resultats interessants"

Eduard Farriol, president de la FEHT, valora "molt positivament" tota aquesta gran tasca que s'està fent per promocionar Salou, Cambrils i Vila-seca, la Pineda. Tal com assegura "repetim la presència en algunes fires internacionals, perquè veiem que ens estan aportant resultats interessants, però alhora apostem per noves iniciatives directes amb roadshows o workshops amb agents de viatge".

Martí Carnicer, president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona ha afirmat que "fins al maig, la FEHT i els Patronats de Turisme, conjuntament, fem un important esforç per ser presents en països com França, Regne Unit o Irlanda, ja que volem fidelitzar els visitants", però afegeix que "també cal que cerquem nous mercats com el dels estats bàltics o els països de l'Europa de l'Est". En aquest sentit, matisa que "enguany farem una dedicació especial al mercat alemany; és molt proper a la Costa Daurada, però sempre ha costat que ens visitin".

De cara als mesos vinents ja estan previstes moltes altres accions, com són l'assistència a la principal fira turística d'Alemanya, l'ITB que se celebra a Berlín; roadshows per diferents ciutats de Rússia, Ucraïna i d'Alemanya, i alguns workshops per a professionals en algunes ciutats espanyoles.

Les diferents accions de promoció s'emmarquen dins del pla de promoció turística de la Costa Daurada, signat pels Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Salou, Cambrils, Vila-seca i l'empresa PortAventura World, conjuntament amb les associacions empresarials turístiques englobades dins la FEHT. Aquesta és una estratègia que busca aplicar els recursos obtinguts provinents de l’impost a les pernoctacions en establiments reglats per impulsar la comercialització i promoció dels productes i els serveis turístics del territori; així com per dinamitzar i reforçar el coneixement de la destinació. Totes aquestes accions desenvolupades durant gener i febrer s'inclouen en aquest Pla.

Imatge de la fira Balttour, a Riga

 

Comenta aquest article