Societat

Igualtat

L’Ajuntament edita un calendari per promoure la igualtat de gènere

Per Redacció

Imatge del calendari escolar que s'ha editat des de l'Àrea de Polítiques d'Igualtat
Imatge del calendari escolar que s'ha editat des de l'Àrea de Polítiques d'Igualtat | Cedida

 

L’Àrea de Polítiques d’Igualtat de l’Ajuntament de Cambrils comença l’any 2018 en clau de gènere a través de la distribució del calendari escolar i comunitari per promoure la igualtat de gènere. El Projecte Calendaris pel foment de la igualtat s’inicia enguany amb el lema “Deixem d’etiquetar per deixar de ser!”. El material engloba 10 idees claupertrencar els estereotips i rols de gènere, per no fer un ús sexista de les joguines, per fomentar els jocs cooperatius i, en definitiva, per saber que no hi ha res que puguin fer nens i nenes de forma diferenciada.Aquests valors fonamentals d’igualtat de gènere van acompanyats d’unes il·lustracions que els representen.

Amb aquesta acció de sensibilització es vol fomentar la utilització del temps de joc per avançar en la coeducació de nens i nenes, amb l’objectiu que els infants puguin desenvolupar tot el seu potencial, en qualsevol àmbit de la vida, i ensenyar-los a respectar les diferències individuals i a relacionar-se com a iguals. Aquest calendari s’està distribuint a totes les aules i alumnat de les escoles de primària i llars d’infants del municipi i està disponible per la ciutadania en diferents espais municipals com l’Ajuntament, la Biblioteca Pública Municipal i el Centre Cívic les Basses i també al web de l’àrea de polítiques d’igualtat http://www.cambrils.cat/igualtat.

Les 10 idees clau del calendari 2018

Les 10 idees clau del calendari són: les mateixes joguines per a nens i nenes; els colors no tenen gènere; jocs i joguines per a la diversitat; evitar prejudicis sexistes; jocs cooperatius; jocs i joguines que desenvolupin totes les habilitats de nens i nenes; potenciar sentiments i afectes en nens i nenes; jocs i joguines creatives i no violentes; ull amb la publicitat (siguem crítcs/ques amb ella!) i escollir contes coeducatius.

Comenta aquest article