L'aventura cambrilenca a les 24 Hores d'automobilisme del circuit d'Ascari de Ronda
![]() |
Foto de grup de l'equip que va competir a les 24 hores del circuit d'Ascari |
El pilot cambrilenc d'automobilisme David Hornos va competir, els passats 28 i 29 d'octubre, a les 24 Hores del circuit d'Ascari de Ronda (Màlaga). Tal com ha explicat a revistacambrils.cat, l'aventura de córrer les 24 hores va començar quan un amic que va participar a l'edició de 2016 el va animar perquè provés aquesta experiència. Arrel d'això, el cambrilenc va animar al seu amic i company d'equip, l'uruguaià Pablo Servetti resident a Cambrils, així com a dos pilots uruguaians més que també viuen a Cambrils Juancho Bonica i Guillermo Larriera. Amb un equip de quatre pilots, es van posar a buscar un cotxe per poder córrer la prova. En aquesta competició es requereixen cotxes de més de 20 anys. Durant pràcticament un any, l'equip va preparar i condicionar un vehicle Volkswagen Golf MK2, però necessitaven més pilots que s'unissin a l'aventura. A través de Juancho Bonica van contactar amb alguns pilots internacionals uruguaians que es van mostrar molt disposats a competir a una cursa de resistència de 24 hores i més en un circuit mític com el d'Ascari. Així doncs es van incorporar a l'equip: Mario Bonica, Juan Miguel Castro i Rodrigo Moller pilots en actiu de l'Automovilismo S.A.C. i Enrique Moller. Finalment, l'equip va quedar format per 8 pilots i Miguel Castro com a cap d'equip. Cal destacar que el grup compta amb pilots de totes les edats, des dels 27 als 73 anys d'edat.
Prova automobilística de resistència
A partir d'aquí van començar a preparar aquesta cursa de resistència, molt dura físicament, que suposava fer torns de tres hores cada pilot. Van buscar patrocinadors per sufragar les despeses de reparació del cotxe refer el motor complet, recanvis... que ells mateixos van preparar. Finalment, es van inscriure a la cursa amb el nom de Paser Motorsport Español y Uruguayo. L'equip va arribar a la prova, els dies 28 i 29 d'octubre, sense conèixer el circuit i sense poder rodar a les tandes lliures per falta de pressupost. Així doncs, a la tanda de classificació d'una hora, tots els pilots van haver de rodar per conèixer el traçat. Es tracta d'un circuit de més de 5 quilòmetres de distància i 26 corbes, que dificulten la memorització del mateix. Després d'una mala classificació, l'equip va sortir de la graella de sortida en la posició 38 de 46 cotxes. Segons David Hornos, "va ser increïble totes les sensacions viscudes: nervis, tensió... No ens importava el resultat, simplement volíem acabar". Els relleus de l'equip van començar amb Mario Bonica de 73 anys 45 minuts a pista seguit de Enrique Miller de més de 60 anys que a la mitja hora d'estar a pista va patir una avaria, que els va tenir 45 minuts a boxes reparant el cotxe, i que els va relegar a l'última posició. A partir d'aquí però, va començar la remuntada i l'equip va assolir la catorzena posició de la classificació general absoluta, així com la cinquena posició de la seva categoria, la de 130cv. Una excel·lent posició després dels diferents entrebancs patits.
L'equip ha volgut agrair el suport dels patrocinadors, fonamentals per dur a terme aquesta projecte: Bonica Racing, Alucris Racing, Paser Motorsport, Car Box Cambrils, Motorama Salto, Automovilismo SAC, Galfer, Alucris Cambrils, EBC, Hel, Radsa, Team el Problema 96, Team La Solución 222 i Zona Rètols Cambrils.