La cursa solidària Sosciathlon arribarà a Cambrils el proper 1 d'octubre
![]() |
D'esquerra a dreta: Carlos Morillo, Camí Mendoza i Marçal Ferré en la presentació de la cursa Sosciathlon |
La cursa solidària Sosciathlon arribarà a Cambrils el proper 1 d'octubre. Després que les dues primeres edicions s'organitzessin a Vila-seca i a Salou, enguany, els organitzadors han triat Cambrils perquè sigui la seu d'aquesta tercera edició. Es tracta d'un esdeveniment esportiu i solidari en el què els participants poden escollir entre tres modalitats: córrer, nedar en aigües obertes o pedalejar en BTT. Els diners recaptats es destinaran a dues associacions: la Fundació Noelia (nens amb distròfia muscular congènita per dèficit de col·lagen VI) i la Fundació Esclerosi Múltiple. Ahir al matí tenia lloc la roda de premsa de presentació de la prova, a càrrec de l'alcaldessa Camí Mendoza i els representants de lassociació Sosciahtlon, Marçal Ferré i Carlos Morillo.
Tal com van explicar ahir, els participants podran escollir entre córrer, nedar en aigües obertes o pedalejar en BTT. A més, hi haurà recorreguts de diferents nivells per adaptar-se al màxim a tots els perfils dels inscrits i fins i tot curses específiques infantils en el cas de la natació i la cursa a peu. Tot el que es recapti amb les inscripcions es donarà íntegrament a les dues entitats. També existeix la possibilitat de comprar un Dorsal 0, fent directament una donació per internet o el mateix dia de la cursa. Lorganització comptarà amb al col·laboració dentitats esportives i empreses de Cambrils, a més dels voluntaris i patrocinadors habituals.
Activitats paral·leles al parc del Pescador
Paral·lelament a les curses, que no seran competitives, hi haurà activitats durant tot el matí pels esportistes, els acompanyants i tothom que es vulgui acostar al parc del Pescador. El programa, que encara està obert, inclourà actuacions geganteres, una sortida de Harley Davidson, lautobús del Banc de Sang i Teixits, les paradetes de les entitats solidàries i activitats pels més petits. Lassociació segueix recollint taps de plàstic per la Fundació Noelia i mòbils i tabletes en desús per a lAliança espanyola de famílies de von Hippel Lindau.
El projecte de Sosciathlon
Sosciathlon és el projecte dun grup damics de Vila-seca, que el 2015 van decidir posar en marxa una iniciativa que combinés esport, solidaritat i valors. La primera cursa va tenir lloc a Vila-seca i va comptar amb 1.100 inscripcions. Lany passat la cursa es va celebrar a Salou i va arribar als 1.300 dorsals. Cada any, lorganització tria dues entitats solidàries i dóna la meitat dels beneficis a cadascuna. Lobjectiu de la Sosciathlon en el futur és destinar els diners a entitats petites però de moment busquen que nhi hagi una de gran i coneguda que ajudi a la mobilització i una altra de més petita que tingui la oportunitat de recaptar fons i donar-se a conèixer.