El fotògraf Carliños Mco presenta l'exposició fotogràfica Nordés a la Torre del Port
![]() |
Un moment de la inauguració de l'exposició, el passat dissabte al migdia |
El fotògraf gallec Carlos Manuel Otero Suárez va inaugurar, el passat dissabte al migdia a la Torre del Port, lexposició Nordés. Anomenat artísticament Carliños Mco, lartista presenta a Cambrils una quarantena dimatges de Galícia i de Cambrils protagonitzades pels ports, la mar, la costa, els barris pescadors, les embarcacions i, sobretot, el paisatge. La proposta artística va ser plantejada al Museu dHistòria de Cambrils per Marta Oros, editora de la publicació periòdica local Le nouveau fanzine.
A Galícia el Nordés és un vent que ens arriba del nord-est i porta el sol i, amb el sol, la llum. La llum és vida i per a un fotògraf ho és tot. Per a Carliños Mco és el referent principal de les seves composicions. La fredor, la calidesa, la proximitat, la distància infinita del mar, tot ve reflectit per la llum. Carliños Mco, va començar a introduir-se en el món de la fotografia lany 1989, i a partir de lany 2005 tots els treballs els fa emprant mitjans digitals. La temàtica de les seves fotografies és molt diversa (retrat, paisatge, macrofotografia, astrofotografia) i ha participat a diferents exposicions, entre les quals shi compta Entre tres, Conversas, Instantes i Nordés.
Nova etapa a la Torre del Port
Lexposició organitzada pel Museu dHistòria de Cambrils marca linici duna nova etapa que permetrà obrir la Torre del Port en horaris de cap de setmana i festius amb accés lliure durant aquesta primavera. Lampliació del període expositiu, que suposarà disposar dun nou atractiu de turisme cultural, sha pogut realitzar gràcies a la provisió per part de lAjuntament de Cambrils al pressupost denguany del Museu duna persona per atendre les visites a la Torre. Es modifica així lestacionalitat de lhorari de lequipament, que ara esdevindrà una sala dexposicions temporals oberta tots els mesos de lany, amb predilecció per mostrar exposicions relacionades amb el patrimoni i la cultura marítims en totes les seves vessants.
Nordés romandrà oberta fins el dia 4 de juny. Just abans de la Festa Major de Sant Pere agafarà el relleu la mostra Anem a la platja! produïda per la Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana i que serà a Cambrils durant tot lestiu amb lhorari intensiu habitual de cada any.
![]() |
![]() |
Dalt i baix, diferents fotografies de la mostra |