Esports

Més de 4.000 xiquets dels cinc continents disputaran el Mundialito de futbol del 8 al 16 d'abril a Cambrils

Per Berta Ruiz

Presentació del Mundialito, ahir al matí. D'esquerra a dreta: Josep M. Vallès, Camí Mendoza, Nilda Gutiérrez, Ricardo Godoy i Mercè Dalmau

Cambrils serà la seu principal de la 24a edició del Mundialito de futbol, que del 8 al 16 d’abril reunirà a la Costa Daurada 200 equips de 50 països dels cinc continents, entre els quals hi ha la majoria dels grans clubs de futbol internacional. L’organització està treballant amb el suport de l’Ajuntament de Cambrils per acabar de preparar l’esdeveniment i tot el que comporta l’arribada de més de 4.000 nens d’entre 6 i 13 anys acompanyats de les seves famílies. Entre les subseus principals hi ha Vila-seca-La Pineda, Salou, La Floresta, Constantí i la Pobla de Mafumet.

L’alcaldessa de Cambrils –Camí Mendoza–, en nom de l’Ajuntament de Cambrils, i la directora general del Mundialito de Futbol –Nilda Gutiérrez–, en nom de la Escuela Internacional de Futbol Ricardo Godoy, van signar ahir al matí el conveni de col·laboració per a la celebració d’aquest esdeveniment esportiu internacional a Cambrils. L’acte de presentació també va comptat amb la participació de l’exfutbolista argentí Ricardo Godoy, fundador del Mundialito; la regidora de Turisme, Mercè Dalmau, i el regidor d’Esports, Josep Maria Vallès.

Aposta pel turisme esportiu i familiar

L’alcaldessa de Cambrils va afirmar que la celebració del Mundialet encaixa amb l’aposta de Cambrils pel turisme esportiu i familiar i va explicar que en el darrer any l’Ajuntament ha participat en l’organització de més de 60 esdeveniments esportius. Per la seva banda, Ricardo Godoy va agrair l’esforç de l’Ajuntament i va parlar del repte que suposa l’organització d’un esdeveniment d’aquesta envergadura, l’impacte econòmic i la repercussió mediàtica amb el desplegament de televisions. Nilda Gutiérrez va exposar que el Mundialito s’havia celebrat a Portugal durant els últims deu anys i que el canvi d’ubicació és un pas endavant pel Mundialito pels atractius que ofereix la zona. El comitè organitzador va escollir la Costa Daurada per la qualitat de les seves platges, el clima, les connexions àerees i per carretera i les instal·lacions esportives. El regidor d’Esports, Josep Maria Vallès, va destacar la il·lusió dels nens dels diferents clubs de la zona que disputaran el Mundialito. Finalment, la regidora de Turisme, Mercè Dalmau, va afegir que l’esdeveniment va més enllà del municipi de Cambrils perquè servirà per promocionar tota la Costa Daurada. La celebració del campionat de futbol infantil reforçarà la imatge de la destinació de la Costa Daurada, ja que rebrà nous mercats com ara USA, Canadà, Mèxic, Brasil, Sudàfrica, Japó, Qatar, Índia, Omán o Xina, entre altres.

L’entrada als jocs serà gratuïta i només es pagaran les entrades pels dos actes més importants de l’esdeveniment. Seran, per una banda, la gran cerimònia inaugural amb la desfilada de tots els clubs amb un espectacle artístic i per l’altra la cerimònia de cloenda i finals. A més, el Mundialet s’ha associat amb la Costa Daurada Cup, que es celebrarà a continuació, del 14 al 16 d’abril, i ocuparà les mateixes seus i instal·lacions.

La zona esportiva serà el Mundialito World

La zona esportiva de Cambrils es transformarà en Mundialito World amb 10 camps de futbol 7, un estand itinerant amb capacitat per 8.000 espectadors i una carpa gegant de 2.000 metres quadrats.
En aquesta carpa hi haurà el Mundialet Center, una espècie de Fira del Futbol amb espectacles, sants dels patrocinadors, zona lúdica infantil, museu del futbol, zones de restauració i moltes activitats més. Dins del Mundialet Center destaca una àrea de 600 metres quadrats que allotjarà el pati solidari, denominat "La força del cor", amb estands de fundacions que responen a Accions Solidàries que apadrina el cantant Alejandro Sanz.

Participació de grans clubs de futbol internacional

Destaca la participació de clubs com Porto, Sporting de Lisboa, Atlético de Madrid, València, Llevant, FC Barcelona, Málaga CF, Sevilla, Getafe, Athletic de Bilbao, Celta de Vigo, Deportivo la Coruña, CF, AC Milán, Juventus, Inter de Milán, Ajax, PSV, Levski, PSG, Rangers, Bayern de Múnich, Kashima Antlers, Zenit, Shalke 04, Kashima Antlers, Fluminense, Botafogo, Santos de Brasil, Flamengo, Santos FC, América de México, Liverpool, Chelsea, Galatasaray, Fenerbahçe, Besiktas, Spartak De Moscú, Olympiacos, Apoel, FC Steaua Bucarets, Nastic de Tarragona, CF Reus D, Barcelona SC de Ecuador, ASB de Mali i Cambrils Unió.

El Mundialet de la Pau

El fundador del Mundialito, l’exfutbolista argentí Ricardo Godoy, té una fundació a Mali que acaba de rebre la donació d’un autobús de l’empresa de transports Autocorb amb la col·laboració de Plana, que servirà per solucionar els problemes de transport dels nenes i nenes de Sabalibougou, on la fundació controla més de 300 infants que viuen en l’extrema pobresa. Les dues empreses catalanes són transportistes oficials del Mundialito 2017.

Comenta aquest article