Societat

Neus Faiges i Gessamí Caramés guanyen el concurs de joves cuiners de les Jornades de la Galera

Per Redacció

Foto de grup dels vuit finalistes del concurs de joves cuiners "De la mar als fogons"

Neus Faiges Gargallo i Gessamí Caramés Nuñez de l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils van guanyar el primer i el segon premi, respectivament, del concurs de joves cuiners "De la Mar als Fogons" de les 13es Jornades de la Galera. Faiges va cuinar un caneló cítric de galera confitada a la baixa temperatura, amb el seu consomé i l'essència de tota la vida, mentre que Caramés va captivar el jurat amb un petit four de galera. El concurs i el lliurament de guardons va tenir lloc el passat divendres al matí a l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils.

El passat 3 de febrer, un grup d’experts va seleccionar els vuit finalistes d’entre totes les receptes amb galera rebudes. El passat divendres 24 de febrer, els participants escollits van elaborar les seves propostes gastronòmiques davant d’un jurat format per experts de sector de la restauració i les van exposar davant de dos jurats formats per experts del gremi i persones representatives de la societat cambrilenca. Els concursants, d’entre 16 i 26 anys, van treballar amb una cistella d’ingredients bàsica que es va proporcionar des de l’organització, a la que podien afegir fins a sis ingredients més.

Després de la deliberació del jurat, l’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, i el director de l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils, Jordi Jardí, van lliurar els premis en un acte que també va comptar amb la presència de la directora dels Serveis Territorials d’Educació a Tarragona, Sílvia Rodes, i representants de la Confraria, la Cooperativa Agrícola i l’Associació d’Empresaris de l’Hostaleria de Cambrils, entre altres.

Concurs per a estudiants de cuina

El concurs està adreçat a estudiants de cuina i direcció de cuina reconeguts pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i a ajudants de cuina que treballin o hagin treballat en algun restaurant de Cambrils. Els vuit semifinalistes seleccionats enguany provenien de diferents centres d’ensenyament de Sitges, Terrassa, Benicarló, Calella, Barcelona, Tortosa i Cambrils. Tots els finalistes i els professors acompanyants de cada centre van guanyar una inscripció gratuïta al taller participatiu "Tu ets el mestres de la nostra cuina", organitzat per la Fundació Alicia, per aprendre, practicar i compartir coneixements amb els seus experts. A questa experiència també inclou la visita guiada a totes les instal·lacions del Món Sant Benet, així com l’entrada a la Cuina del Complex, reservada per visites molt limitades.

A més, el primer i segon finalista, es van endur un dinar per a dues persones en un dels restaurants amb estrella Michelin de Cambrils, dues entrades a Port Aventura i una estada en règim d’allotjament i esmorzar per a dues persones a l’espai lúdico-termal Aqua-tonic. Els professors acompanyants també van ser obsequiats amb dues entrades a Port Aventura, una estada a l’espai lúdico-termal i un lot de productes gourmet de la terra gentilesa de la Cooperativa Agrícola de Cambrils.

La guanyadora del concurs, Neus Faiges, acompanyada de l'alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza

Comenta aquest article