Societat

El calamar serà, de l'1 al 16 d'octubre, el gran protagonista gastronòmic a 38 restaurants cambrilencs

Per Berta Ruiz

Roda de premsa de presentació de les Jornades del Calamar a càrrec de Mercè Dalmau, Camí Mendoza i Àngel Pérez

38 restaurants cambrilencs participaran, de l'1 al 16 d'octubre, a les segones Jornades del Calamar. Durant aquests dies, els restauradors locals oferiran menús tancats en els què aquest ingredient, tan present a la gastronomia cambrilenca, serà el gran protagonista. Hi haurà des dels plats més tradicionals fins a d'altres propostes de cuina d'autor, amb preus per a totes les butxaques que oscil·laran entre els 18,50 euros i els 43 euros. La presentació d'aquesta segona edició de les Jornades del Calamar tenia lloc, ahir al matí, amb la presència de l'alcaldessa –Camí Mendoza–, la regidora de Turisme –Mercè Dalmau– i Àngel Pérez com a representant de l'Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Cambrils.

Per començar, l'alcaldessa va destacar que, amb aquestes jornades es reprèn el calendari gastronòmic, un cop passat l'estiu, en una època en la què la bonança climatològica convida a que molta gent vingui a Cambrils i gaudeixi de la seva gastronomia. Per la seva part, la regidora de Turisme va recordar que les Jornades del Calamar es van posar en marxa l'any passat a petició del sector i que, avui dia, formen part d'un calendari gastronòmic totalment consolidat que ofereix propostes al llarg de tot l'any. Dalmau va destacar que un dels principals objectius d'aquestes jornades és posar en valor el producte i mantenir i promocionar el segell de Cambrils com a capital gastronòmica de la Costa Daurada. Des de l'Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Cambrils, Àngel Pérez va comentar que el calendari gastronòmic de Cambrils està agafant molta força, tant a nivell provincial com de Catalunya i d'altres punts. Pérez va emfatitzar que "Cambrils té moltes coses i productes molt importants com són les galeres, el romesco, els fideus rossos, les carxofes o el calamar –una de les darreres incorporacions al calendari– que s'agafa molt a la nostra costa. L'any passat vam quedar molt contents de l'acollida que van tenir les jornades –es van servir uns 6.000 menús– i la bona opinió dels clients. Cambrils és un referent en jornades gastronòmiques: tenim uns cuiners excel·lents, una pedrera de nous professionals que no té ningú i uns productes de molta qualitat".

Els restaurants participants

Els restaurants que se sumen a les Jornades del Calamar són: Al punt, Barabar, Bec d’Or, Bresca, Cal Tendre, Can Bosch, Can Solé, Casa Gallau, Casa Macarrilla 1966, Casa Port, Club Nàutic, Denver, Duomo, El Faro, El Morter, El Pescador, El Pósito, Fonda Montserrat, Gami, Germans Miquel’s, La Galera, La Palmera de la Llosa, La Via, l’Escandall, Les Barques, Les Fonts, l’Espurna, Llop de Mar, l’Original, Miquel, Miramar, Montserrat, Moraima, Plan B, Rincón de Diego, Rincón de Iruña, Taberna Lekeitio i Vora.

Comenta aquest article