La Teca Teatre protagonitza un accidentat i divertit pregó de Festa Major
![]() |
La Teca Teatre va fer el pregó de Festa Major, el passat divendres al vespre |
El pregó de Festa Major va encetar, el passat divendres al vespre, els actes de la Festa Major de la Mare de Déu del Camí d'enguany. Per començar la tarda-nit festiva, es va fer la cercavila amb el bestiari festiu; per un costat, la Farnaca i els seus timbalers que van sortir des de la plaça de la Vila, mentre que la Galera va sortir des de la plaça del Pòsit. Un cop arribats a la plaça de l'Ajuntament, ambdues bèsties van fer una encesa per iniciar les actuacions de les diferents entitats festives. Després va actuar el Ball de Bastons de Cambrils, els timbalers Cop de Cap, els gegants Pere i Camí de la Colla Gegantera Tota l'Endenga i, finalment, els Xiquets de Cambrils que van aixecar un 3d6.
A continuació va ser l'hora del pregó. En aquesta ocasió, el grup La Teca Teatre que enguany compleix 50 anys d'història va tenir l'honor d'encetar oficialment la Festa Major de la Mare de Déu del Camí. Amb el seu particular segell i el seu característic humor, el grup va protagonitzar un simpàtic i divertit pregó amb la successió de diferents gags i la intervenció d'un seguit de personatges que van fer riure el públic assistent. En nom del grup, un dels seus membres Joan Francesc Cerrato "Ato" va ser l'encarregat de fer lectura del pregó. De fet, va ser un acte ben accidentat amb l'aparició d'unes senyores de la neteja que es van posar a fregar el terra just en el moment del pregó i que no van dubtar a fer-se un selfie amb l'alcaldessa; un venedor cec de loteria que insistia en vendre uns cupons caducats; uns policies que no donaven a l'abast amb tant de descontrol; un grup de turistes amb les seves guies que estaven de visita per l'Ajuntament; un grup de manifestants reclamant més crema solar pels turistes o l'entrada triomfal d'un vehicle de la brigada amb els seus treballadors i l'arquitecta per dur a terme les obres remodelació de la plaça de l'Ajuntament però amb un permís d'obres d'aquí a 100 anys. Tot plegat, un despropòsit de contratemps que van impedir que l'Ato fes una lectura "tranquil·la". Finalment però, va dir que "aquesta festa ha unit un poble separat per rieres, vies i carreteres. Una festa de tots, que la sentim molt nostra i que marca el ressorgiment de la vida de poble després de l'estiu i els turistes. Visca la Festa Major de la Mare de Déu del Camí 2016. A gaudir-la, me cagun l'ou!".
A continuació, l'alcaldessa va adreçar unes paraules al públic per animar tothom a gaudir de tots els actes i va desitjar una bona festa. Per arrodonir el pregó, l'alcaldessa, els pregoners i el regidor de Festes Lluís Abella van fer el brindis de festa i es va donar inici a l'esclat d'una sorollosa tronada de Festa Major. El colofó al pregó va anar de la mà de la xaranga Digals-hi inquiets, que van interpretar un seguit de versions musicals de temes ben coneguts que van engrescar el públic.