La Cooperativa Agrícola i Ibercaja formalitzen el conveni de col·laboració
![]() |
Jaume Baiges, president de la Cooperativa Agrícola, i Jaume Rebull, director territorial de l'arc mediterrani d'Ibercaja, aquest passat dimarts, a les instal·lacions de la Cooperativa |
La Cooperativa Agrícola i l'entitat financera Ibercaja van formalitzar, aquest passat dimarts, l'acord de col·laboració que estan portant a terme des del passat mes d'abril. Aquest dimarts es va signar el conveni de col·laboració per part del director territorial de l'arc mediterrani d'Ibercaja, Jaume Rebull, i pel president de la Cooperativa Agrícola, Jaume Baiges, davant dels components de la junta rectora de la Cooperativa Agrícola i els assessors així com altres representants de l'entitat financera. El president de la Cooperativa, Jaume Baiges, es congratulava de poder donar una notícia positiva i mostrava la seva satisfacció "per haver trobat una entitat com Ibercaja que ens hagi fet costat i que ens ajudi en tot el que és la tramitació de préstecs i hipoteques com a donar servei a tots els nostres associats a través de tots els productes que tenen. Farà la funció la secció de crèdit que teníem abans."
Pendents del pagament dels 13 milions d'euros per retornar el 40% als impositors
Jaume Baiges es va referir al retorn als afectats per la fallida de l'entitat del 40% dels imports retinguts, que s'hauria de fer ben aviat, "estem expectants, nosaltres ja hem fet els deures que havíem de fer. El dijous passat l'auditor va certificar el que havíem de fer nosaltres. Ara estem pendents del que ens diguin de l'Associació de Seccions de Crèdit de quan es farà el pagament. Dates concretes no en tenim, les sensacions són que dins d'aquest mes de juliol es pot portar a terme aquest pagament. El que passa és que sempre van sortint coses".
D'altra banda, Baiges va precisar que els pagaments als impositors afectats es faran a través de l'oficina d'Ibercaja, " a tots els impositors se'ls hi obrirà una llibreta i ells podran fer el que vulguin, deixar els diners allí o bé traspassar els diners a una altra entitat. No hi haurà cap tipus de cost per part dels impositors".
Jaume Rebull (Ibercaja): "Volem convertir-nos en el pol financer que la Cooperativa necessita"
Per la seva part, Jaume Rebull, va voler destacar el conveni que s'acabava de signar com un acord de col·laboració, "hem de mirar la manera de com podem donar servei a aquesta cooperativa en una plaça on fa molts anys que hi estem (Cambrils), i on tenim intenció de seguir molts anys. Estar amb la Cooperativa és un gran pas per a nosaltres". Rebull no va precisar els detalls del conveni però va dir que "recull tot allò que signifiqui ajudar des del món financer a donar suport a la Cooperativa amb productes, serveis i tot allò que es pot oferir amb condicions preferencials per a tots aquells cooperativistes o per tot allò que la Cooperativa pugui necessitar de nosaltres. És un acord molt ampli que contempla un ampli ventall de possibilitats de treball. Al final, és convertir-nos en el pol financer que la Cooperativa necessita".
Jaume Rebull va dir que no estava contemplat que Ibercaja ocupi l'antiga seu de la secció de crèdit de la Cooperativa i que amb l'oficina del carrer de les Barques, al Port, ja n'hi havia prou tot i que va dir que "si veiem que fos necessari o fos interessant, no descartem tampoc establir-nos en un altre lloc". El conveni subscrit per la Cooperativa i Ibercaja es revisarà cada dos anys.