Cultura

La figura del campió del món, tema principal de l'exposició de pintura dels alumnes de Nuri Mariné

Per Berta Ruiz

Foto de grup dels alumnes del taller de pintura, amb Nuri Mariné i el pilot Ivan Cervantes

Els alumnes del taller de pintura de Nuri Mariné van inaugurar, ahir a la tarda al Marro Cafè, una exposició artística. A la mostra hi participen una cinquantena d'artistes, entre els quals hi ha una quarantena de xiquets i xiquetes a partir dels 4 anys d'edat, així com un grup adults. Enguany, el tema que s'ha tractat i s'ha treballat per a aquesta exposició és la figura del campió del món. Tal com ha explicat Nuri Mariné a revistacambrils.cat, "el tema principal és ser campió del món, però sense parlar de cap esport en concret, perquè es pot ser campió del món en qualsevol cosa. A partir d'aquí vam treballar sobre aquesta idea, tant amb les coses positives i negatives que això comporta, perquè cadascú té una idea diferent del que significa ser campió del món. En parlem molt i fem una pluja d'idees".

Arrel d'aquest tema va sorgir la figura del pilot cambrilenc Ivan Cervantes, cinc vegades campió del món d'enduro. Tal com ha explicat Mariné, "vam començar a parlar sobre l'Ivan i sobre el seu esport que és l'enduro i vam buscar la part plàstica. En aquest cas, va sortir el fang i vam anar a la riera amb aigua per fer-ne, perquè no havia plogut. Hem xalat molt". Així doncs tots els murals dels xiquets estan fets amb un fons de fang, amb uns dibuixos d'unes medalles de campió del món. Per altra banda, un grup d'alumnes adults han fet un mural amb un mapa del recorregut esportiu de l'Ivan, sortint des de Cambrils i passant per diferents països on ha competit. L'altre grup d'adults ha fet unes ampolles de cava amb la tècnica del collage amb relleu.

Per arrodonir la festa d'inauguració de l'exposició es va comptar amb la visita del pilot cambrilenc Ivan Cervantes, un dels grans protagonistes de la mostra. L'Ivan va portar la seva primera moto de quan era petit, va signar autògrafs als més petits i va compartir una estona amb tots els artistes.

Comenta aquest article