Comença el desplegament de la fibra òptica a Cambrils
![]() |
Edificis del barri de l'Eixample Platja |
Lempresa Orange Jazztel ha iniciat els treballs previs per a la implementació de la fibra òptica a Cambrils. És per aquest motiu que les comunitats de veïns han començat a rebre la petició de permisos per permetre el pas de la xarxa. Aquest permís previ no implica cap compromís ni cap cost suplementari per als veïns i veïnes.
El Pla elaborat des de lempresa, que sha presentat ja a lAjuntament de Cambrils preveu arribar a 11.000 llars del municipi, cosa que suposa un terç dels habitatges de Cambrils. El desplegament de la xarxa de fibra òptica podria ser una realitat a finals daquest 2016.
El desplegament de la fibra òptica a Cambrils estava previst que es portés a terme l'any passat però a principis del mes de febrer de 2015, Telefónica va anunciar que reduiria el ritme del desplegament de fibra òptica a lestat espanyol com a resposta a la proposta de normativa que impulsava la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) i que obligaria a la companyia a compartir la seva infraestructura de xarxa amb altres operadores de telecomunicacions. Segons es va saber en aquell moment, Telefónica havia de reduir el desplegament en un 35% del que tenia previst, fet que suposava no completar el desplegament en algunes capitals de província i municipis de lestat i també que no comencessin en daltres més petits, com era el cas de Cambrils, Salou i Amposta, poblacions on ja shavia aplaçat el desplegament dos cops, anteriorment.