Informació general

Mercè Dalmau i Ivan Sanz protagonitzen la seva enèsima picabaralla sobre turisme

Per Berta Ruiz

Un moment de la darrera sessió plenària amb el regidor de l'AdC, Ivan Sanz, en primer terme

La regidora de Turisme –Mercè Dalmau– i el regidor de l'Assemblea de Cambrils –Ivan Sanz– van protagonitzar la seva enèsima picabaralla dialèctica en la darrera sessió plenària del passat dimarts. Per començar, la regidora de Turisme va donar resposta a una pregunta de l'AdC , que havia quedat pendent de l'anterior sessió plenària, sobre quin cost havia tingut la presència de Turisme de Cambrils a la Fira MITT de Moscou (Moscow International Travel&Tourism), celebrada del 23 al 26 de març. Mercè Dalmau va detallar que aquesta promoció va tenir un cost total de 3.159 euros, dividida en: 983 euros en concepte d'allotjament i transfer compartit des de l'aeroport a l'hotel; 761 euros en els vols d'avió; 115 euros de transfer de desplaçament compartit i 1.300 euros de l'estand promocional a la fira. En una posterior intervenció, el regidor de l'Assemblea de Cambrils va tornar a insistir en quin va ser el cost exacte de la representació institucional a Moscou, manifestant que no li quedaven clars els números. Per la seva part, la regidora de Turisme li va replicar que si no sabia dividir, sumar i restar. Dalmau va dir que el cost total del bitllet d'avió l'havia de dividir entre dos –perquè van viatjar dues persones representants de Turisme de Cambrils– i que els costos dels transfers els havia de dividir entre cinc per saber quina era la seva part proporcional.

Representació institucional a les fires

En una segona intervenció en l'apartat de preguntes, Ivan Sanz va insistir, novament, en diferents qüestions de l'àmbit de turisme. El regidor de l'AdC va preguntar per quines són les novetats per a la propera temporada turística i sobre qui decideix qui ha d'anar a fer les representacions institucionals a les diferents fires i promocions. A aquestes preguntes, la regidora de Turisme –Mercè Dalmau– va dir que, "hi ha un pla d'acció de promoció turística aprovat pel consell rector del Patronat de Turisme del que vostè en forma part. Seguim treballant en matèria de turisme esportiu, turisme gastronòmic i evidentment, en el turisme d'estiu i en els nostres mercats principals com són el turisme francès i el turisme espanyol". Sobre la representativa institucional a les promocions, Dalmau va explicar que, "la gerent del Patronat de Turisme és qui recomana si hi ha d'haver representació institucional o no. Ho parlem amb l'alcaldessa i, en algunes ocasions hi va ella com per exemple a FITUR i a d'altres que hi vaig jo, però li puc dir que jo assisteixo a un percentatge 'baixíssim' de fires".

Comenta aquest article