La FECAM referma el seu suport al nou projecte de BCN World
![]() |
Antonio Sirvent, Jesús Carvajal, Tomàs Sierra, Pere Granados, Victorià Luque i Antoni Franch, a la tr0bada realitzada a l'Ajuntament de Salou el passat dijous 14 d'abril |
La Federació d'Empresaris de Cambrils (FECAM) va ser una de les agrupacions professionals que el passat dijous 14 d'abril va ser convocada per l'alcalde de Salou, Pere Granados, a la trobada informativa sobre el projecte de BCN World. La FECAM va refermar de nou, el seu suport a que aquest projecte tiri endavant, tal com ja ho havia manifestat a finals del passat mes de febrer. La delegació cambrilenca de la FECAM va estar representada per Victorià Luque, Tomàs Sierra, Antoni Franch, Antonio Sirvent i Jesús Carvajal.
El nou Pla Director Urbanístic podria estar enllestit el proper octubre
A ran de la trobada informativa, l'alcalde de Salou va informar als agents socials de les darreres reunions mantingudes amb els representants del govern de la Generalitat sobre el futur de projecte fins ara conegut com BCN World que segons va dir, "es replantejarà per redimensionar-lo". Granados també va dir que "hem de donar la confiança al govern i estar atents a les novetats que sorgiran al voltant d'aquest projecte i hi estarem al damunt perquè els terminis de la nova redacció del Pla Director Urbanístic siguin ràpids ja que no es pot perdre temps". Aquesta nova redacció del Pla, els agents socials reunits demanen que sigui una inversió de qualitat adreçada al turisme familiar, amb el consens del territori, i que generi nous llocs de treball i dinamisme econòmic a la zona. Segons va manifestar l'alcalde de Salou, la redacció definitiva del Pla Director podria ser efectiva el proper mes d'octubre.
El president de la FECAM, Victorià Luque, valora com a "bones notícies" el rumb que està portant el projecte de BCN World, que en aquests moments compta amb dos operadors interessats, com són el grup Hard Rock junt amb Melco i el grup Perelada.
No hi haurà referèndum sobre el projecte de BCN World
Un altre dels dubtes que planaven sobre el futur projecte de BCN World d'ençà de l'entrada del nou govern de la Generalitat era si es faria o no una consulta o referèndum sobre aquest projecte. En unes primeres declaracions, des de les files de CDC es va parlar de fer una consulta a la zona i poc després, des d'ERC es deia que la consulta s'hauria de fer a tota Catalunya. Aquesta mateixa setmana se n'ha tret l'entrellat ja que el mateix president de la Generalitat, Carles Puigdemont, arran de la compareixença pública feta en motiu dels cent primers dies de govern, va deixar clar que no hi hauria consulta sobre aquest projecte, ni a la zona ni a tot Catalunya.
![]() |
Representants dels agents socials amb l'alcalde de Salou, reunits el passat 14 d'abril a Salou |