David Chatelain (PP) denuncia la "lentitud burocràtica" del consistori
![]() |
El regidor del PP, David Chatelain, ahir, en la roda de premsa |
El portaveu del grup municipal del PP, David Chatelain, va comparèixer, ahir en roda de premsa, per parlar de la lentitud en la tramitació administrativa d'expedients de l'Ajuntament, i va exposar diverses propostes per tal d'agilitzar-ho. Aquesta no és la primera vegada que el regidor popular es queixa sobre aquesta qüestió. De fet, en rodes de premsa anteriors, David Chatelain ja es va referir a aquest mateix tema, així com en algunes sessions plenàries on, el regidor del PP ha deixat palesa la seva inquietud per la lentitud burocràtica que es genera al consistori pel que fa a llicència d'obres, llicència d'activitats i d'altres permisos. Segons Chatelain, la decisió que va prendre l'actual equip de govern de suprimir les regidories delegades, a l'inici d'aquesta legislatura, ha estat del tot equivocada, ja que qualsevol tipus d'expedient que entra a l'Ajuntament ha de passar per una "llarga tramitació" que "no facilita l'activitat econòmica" i les respostes es dilaten excessivament en el temps.
David Chatelain: "Hi ha casos d'expedients que triguen més de sis mesos o fins i tot un any en contestar-se, fet que provoca un 'silenci administratiu'"
El regidor del PP va recordar que, en l'anterior legislatura es va crear la figura del regidor delegat que tenia potestat per signar els expedients de la seva àrea després del vist-i-plau previ tècnic i la posterior comunicació pertinent, mentre que, ara, qualsevol proposta que es presenta a l'Ajuntament ha de passar per una comissió, després per una junta, una altra junta i finalment es comunica la resolució. Tot plegat, "un retard burocràtic que ha empitjorat la situació i que es podria solucionar fent la delegació de competències. Hi ha casos d'expedients de llicència d'obres o d'activitats que triguen més de sis mesos o fins i tot un any en contestar-se, fet que provoca un 'silenci administratiu'. Cal que l'administració sigui més àgil i efectiva. En l'anterior legislatura havíem reduït els terminis, amb un estalvi de temps molt important, per tant, no s'entén perquè hem hagut de tornar enrere".
Propostes "en positiu"
Sobre aquesta qüestió, David Chatelain va presentar una sèrie de propostes "en positiu" per millorar tota la tramitació burocràtica que es genera al consistori. El regidor va proposar una mesura de control informativa, és a dir, que s'elabori una memòria anual dels diferents departaments de l'Ajuntament per conèixer quins són els terminis de resposta de cada àrea i poder detectar si hi ha problemes pel que fa a la resolució administrativa dels expedients. Pel que fa a mesures de gestió, Chatelain va insistir en que cal recuperar al figura del regidor delegat i, en aquells casos que es detecti una major saturació de feina especialment en les àrees d'Urbanisme i d'Activitats Econòmiques poder dotar, de forma temporal, dels recursos humans necessaris per descongestionar el procés de tramitació. El regidor del PP va insistir en tot moment que, en cap cas es refereix a la tramitació tècnica, sinó que parla de la tramitació administrativa dels expedients. Finalment, també va proposar que es recuperi la figura de l'agent notificador per retallar els terminis.