Esports

Cambrils ha estat la seu del campionat d'Espanya de vela de 29er

Per Redacció

El campionat d'Espanya de 29er es va disputar en aigües cambrilenques

Cambrils va acollir del 21 al 25 de març, el campionat d'Espanya de 29er. Durant aquests dies es van disputar un total de 16 proves, amb la participació de 24 tripulacions arribades d'arreu de l'Estat en una competició marcada pel vent. Després de la disputa de les diferents regates, Pep Costa i Fran Núñez del Club Nàutic Garraf, es van proclamar campions d'Espanya.

El passat dilluns va ser dia d'entrenaments, mentre que l'endemà dimarts es van iniciar les regates al matí amb un fort vent que es va anar suavitzant al llarg del dia. Va ser una jornada dura i llarga en la què es van disputar un total de cinc proves. Dimecres 23 de març, després d'una forta mestralada a la nit, el vent va seguir amb velocitats d'entre 18 a 25 nusos, i es van disputar quatre proves. El dijous va costar arrencar la jornada, ja que a primera hora només bufaven dos nusos de garbí, que va anar pujant fins als 10 nusos i es van celebrar quatre proves més. Finalment, divendres va acabar la competició –amb fort vent– amb la disputa de tres proves més, completant així un total de 16.

Un cop a terra es va celebrar l'entrega de premis. Hi van ser presents l'alcaldessa de Cambrils –Camí Mendoza–, el president del CN Cambrils –Joaquim Oliva–, el regidor d'Esports de l'Ajuntament de Cambrils –Alfredo Clúa– i Josep Seguer, gerent de la Federació catalana de Vela. El premi especial del club, en la categoria sub16, va recaure en Alejandro Cantero i Jesús Garcia, de Gran Canaria. Tania Bonilla i Núria Miró, del Club Nàutic el Balís, es proclamaven campiones d’Espanya, mentre que Pep Costa i Fran Núñez, del Club Nàutic Garraf, pujaven al pòdium com a campions d’Espanya de 29er, sent a més també campions sub19. Pel que fa a les tripulacions cambrilenques, Lluís Oliva i Arnau Guillemat acabaven sisens; Nico Olabarria i Marcel Torné desens i Alba i Carla Juan setzenes. Cal destacar, a més, l'onzena posició de Marcelo Cairo i Leandre Garcia, ja que va ser la seva primera regata en 29er.

Imatge de l'entrega de premis al podi

Comenta aquest article