Societat

La salut sexual serà l'eix central de les Jornades per a la Igualtat de Gènere i la Salut

Per Berta Ruiz

Presentació de les Jornades, ahir al matí. D'esquerra a dreta: Mònica Romano, Alfredo Clúa, Camí Mendoza i Neus Ferreres

Des de l'àrea de Salut, Polítiques d'Igualtat i d'Inclusió de l'Ajuntament de Cambrils –juntament amb la participació transversal d'altres regidories municipals i de l'Hospital Lleuger de Cambrils– s'ha programat un ampli programa d'activitats en el marc de les Jornades per a la Igualtat de Gènere i la Salut. Des del passat 28 de febrer i fins el proper 15 d'abril, s'organitzaran diferents tallers, xerrades, activitats esportives, exposicions i trobades enguany, sota un eix vertebrador comú, com és la salut sexual en les dones. 

Ahir al matí tenia lloc la roda de premsa de presentació de les jornades a càrrec de l'alcaldessa –Camí Mendoza–, el regidor d’Esports, Benestar Social, Salut i Drets Cívics –Alfredo Clua–, una representant del Consell de Dones de Cambrils –Neus Ferreres– i la tècnica de Polítiques d'Igualtat, Mònica Romano. Tots ells van recordar que l'objectiu d'aquestes jornades és promoure la igualtat de gènere i trencar els estereotips, així com promoure uns hàbits de vida saludable. De fet, dins de les jornades es commemoren tant el Dia Internacional de la Dona que se celebra el 8 de març, com el Dia Mundial de la Salut que té lloc el 7 d'abril. Cal destacar que enguany, aquest programa du el nom de Jornades per la Igualtat de Gènere i la Salut en comptes de Jornades de la Dona, com s'havia anomenat anys enrere. Segons va comentar l'alcaldessa, "amb aquest canvi volem deixar palès que la igualtat de gènere no és una qüestió només de dones sinó que compromet per igual als homes i a les dones".

Acte institucional del Dia Internacional de les Dones

El proper 8 de març, Dia Internacional de les Dones, tindrà lloc l’acte institucional per commemorar aquesta dia. L’alcaldessa, Camí Mendoza, i el regidor d’Esports, Benestar Social, Salut i Drets Cívics, Alfredo Clua, llegiran el manifest a les 12:30 hores a la plaça de l’Ajuntament. El mateix dia, ja per la tarda, s’inaugurarà l’exposició "Itinerarios de vida: Dones compromeses a Catalunya", produïda per l’entitat Dones per la Llibertat i la Democràcia. Serà a les 20 hores a l’Ateneu Juvenil. Aquesta exposició, organitzada pel Museu d’Història de Cambrils i l’Antena del Coneixement del Campus Extens de la URV a Cambrils, romandrà oberta al públic fins el proper 10 d’abril.

Tallers, xerrades, activitats esportives i exposicions

En el marc de les Jornades, s'organitzaran dos tallers a l'Hospital Lleuger anomenats "Tingues cura de les zones oblidades del teu cos", els dies 10 i 17 de març a les 18 hores. El dissabte 12 de març s'organitzarà el Sopar de les entitats de dones, al Casal Municipal de la Gent Gran. El 14 de març, al Centre Cultural, es farà la xerrada "Descobrint el Coaching" a càrrec de la coach Marisa Tomás. Per altra banda, l'Associació Cultural Dones Amunt organitzaran una sortida cultural a les Falles de València, el dimecres 16 de març. A la Biblioteca Municipal també s'organitzaran diferents sessions de contes i trobades del club de lectura. Pel dissabte 19 de març, a les 18 i a les 19 hores, es farà una masterclass d'aquamàster a la piscina del Palau Municipal d'Esports.
Al mes d'abril seguiran les activitats: el 4 d'abril hi haurà un taller de dansa del ventre al centre cívic Les Basses, mentre que el dimecres dia 6 s'organitzarà el col·loqui "El treball de les dones (oikonomía)" amb Coral Cuadrada, Ada Lasheras González, Carlota Royo Mata i Roser Marsal, autores del llibre "Oikonomía: cuidados, reproducción, producción". El 12 d'abril, al Centre Cultural, es farà el taller col·loqui "El bo el sexe" a càrrec de Noel Argenis Vera Mata, metge sexòleg.

Per altra banda, es publicarà l'exposició virtual "Dones de platja (1900-1965)". Exposició formada per 24 fotografies del fons de l’Arxiu Municipal de Cambrils, que permeten observar com era la vida quotidiana de les dones que vivien al barri de la Platja de Cambrils entre el 1900 i el 1965. També es publicarà el document del mes "Rebut de la feina d’una bugadera (1854)" a càrrec de l’Arxiu Municipal de Cambrils i el Museu d’Història de Cambrils i la mostra virtual "Mirada de dones", promoguda per l’Associació de Dones Clara Campoamor.

Comenta aquest article