Informació general

Obertes les inscripcions per als cursos gratuïts de català per a persones aturades

Per Redacció

Grup que va fer els cursos del SOC, el març de l'any passat

El Centre de Normalització Lingüística de l’Àrea de Reus Miquel Ventura (CNL) organitza tres nous cursos de nivell Bàsic 1 i Bàsic 2 intensius que s'adrecen a persones aturades amb pocs o nuls coneixements de català derivades per l'Oficina de Treball de la Generalitat (OTG). Aquests cursos són fruit de la col·laboració iniciada l'any 2011 entre el Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) i el Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) i formen part del programa Aprèn.cat.

En concret a Cambrils, des del Servei Local de Català s’organitza un nivell B1 i un nivell B2. Les inscripcions van començar, ahir dilluns, i s’allargaran tota la setmana. Les classes s’iniciaran el dia 7 de març i es faran de dilluns a divendres  de 12 a 14 h. Alhora, a Falset, el Servei Comarcal de Català del Priorat ofereix per primer cop un nivell B1 del programa Aprèn.cat.  

Requisits de l’alumnat

L’alumnat d’aquests cursos gratuïts han de ser persones aturades inscrites al Servei d’Ocupació de Catalunya, per la qual cosa el CNL compta amb l’estreta col·laboració de l’OTG de Cambrils, que els deriva persones amb aquestes necessitats formatives. En concret, mitjançant aquest programa anomenat Aprèn.cat, a Reus i a Cambrils s'han dut a terme, fins ara, un total de 22 cursos intensius de 45 hores amb 464 inscripcions, als quals caldrà sumar aquests tres que comencen al març i abril a Cambrils i Falset.

Comenta aquest article