Cambrils i Reus estrenen Aparcar, una aplicació per pagar la zona blava des del mòbil
![]() |
Els alcaldes de Reus i de Cambrils van presentar, ahir, la nova aplicació |
Els ajuntaments de Reus i Cambrils a través de les empreses municipals Reus Mobilitat i Serveis i Aparcam posen en marxa una nova aplicació per facilitar el pagament de lestacionament a la zona blava de les dues ciutats a través de dispositius mòbils. Laplicació semmarca en el conveni de col·laboració signat entre Reus i Cambrils per al desenvolupament de projectes Smart City i solucions innovadores per millorar la mobilitat. Ahir al matí, a Reus, tenia lloc l'acte de presentació a càrrec de l'alcalde de Reus Carles Pellicer i l'alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza.
A través de laplicació, lusuari de la zona blava podrà pagar per aparcar de manera més pràctica i ràpida, sense necessitat de desplaçar-se fins al parquímetre per extreure el tiquet corresponent. Gràcies al sistema de geolocalització del telèfon mòbil, lusuari pot localitzar fàcilment el carrer on estaciona el vehicle i pagar la tarifa corresponent. El sistema permet seleccionar manualment el lloc de lestacionament, en cas de possible error del GPS.
Pagar només pel temps real destacionament
Una de les novetats que introdueix laplicació és que els usuaris només han de pagar la zona blava pel temps exacte daparcament del vehicle: cal activar laplicació en el moment de lestacionament iniciar estada i desactivar-la quan es torni al vehicle finalitzar estada. Laplicació disposa dun sistema davisos es pot programar amb fraccions de temps que van des dels 5 minuts a lhora que notifica a lusuari quan sestà a punt de sobrepassar el temps màxim autoritzat destacionament. També permet activar el tiquet fora de lhorari de regulació ¬migdia, nit o festiu i el temps comença a comptar quan sinicia lhorari regulat. Sempre cal finalitzar lestacionament quan sarriba al vehicle i, en cas de superar el temps màxim permès en cada zona, es podrà anul·lar la denúncia des de la mateixa aplicació.
Laplicació té un apartat de gestió de multes, des don lusuari podrà anul·lar les possibles denúncies per haver sobrepassat el temps màxim destada. A través de la càmera del mòbil i dun lector de codis de barres que laplicació incorpora, es podrà llegir lavís de denúncia en paper i anul·lar-lo, de la mateixa manera que es pot fer als parquímetres amb els tiquets convencionals. Aparcar permet donar dalta més dun vehicle amb un mateix compte dusuari, en aquest cas només cal discriminar la matrícula i el vehicle que estem aparcant abans dactivar cada període destacionament. A la vegada, també és possible donar-se dalta amb el mateix compte dusuari en diversos dispositius mòbils, en el cas duna família o duna empresa, per exemple. Tot i que lusuari només pot tenir un tiquet vigent des del mateix terminal.
Aparcar, a Reus i també a Cambrils
Laplicació serveix tant per als usuaris de la zona blava de Reus com de Cambrils, fruit de lacord de col·laboració a què van arribar els ajuntaments de les dues ciutats lany passat per al desenvolupament de projectes Smart City.
Per part dels usuaris només caldrà baixar-se una vegada laplicació i estar donat dalta per aparcar indistintament a qualsevol punt de zona blava de la ciutat de Reus o de Cambrils. El servei de geolocalització ja situarà el vehicle al lloc corresponent i adaptarà els horaris i les tarifes de pagament de cada carrer i població.
Tecnologia pròpia
Per poder posar en marxa Aparcar, Reus Mobilitat i Serveis i Aparcam han incorporat nous terminals per a la vigilància de la zona blava, preparats per detectar els vehicles aparcats correctament amb tiquet virtual. Aquests terminals han funcionat durant tres mesos en període de proves per testar la nova aplicació i detectar-ne les possibles errades. Laplicació que estrenen conjuntament Reus i Cambrils sha desenvolupament íntegrament amb tecnologia pròpia i amb lobjectiu de ser una eina àgil, pràctica i fàcil dutilitzar.
Resum del consum
La nova aplicació Aparcar també incorpora un resum històric de consum que permet controlar la despesa en zona blava amb el detall de dies, hores i zona. Aquesta informació també es pot enviar per correu electrònic. En el cas de les empreses i els professionals autònoms que utilitzen la zona blava, laplicació facilita el fet dobtenir factura sense necessitat de guardar i lliurar els tiquets de manera presencial.
La zona blava a Cambrils
A Cambrils, les zones daparcament regulat (zones blaves i zones taronges) canvien en funció a la temporalitat, intensificant-se la demanda els mesos destiu. Es disposa de diferents tipus daparcament segons les necessitats de cada espai. Des de les àrees daparcament de superfície alternatives que són gratuïtes, les zones taronges de tarifa tova per a estades llargues, fins a les zones blaves per a lalta rotació de vehicles, així com els aparcaments soterrats i vigilats. Aparcar facilitarà lús de les zones regulades amb un sol clic, tant per a aquells usuaris habituals com per als nous visitants de la ciutat. Daltra banda, Aparcar també ofereix informació en temps real de les places disponibles dels aparcaments regulats i, en un futur, també permetrà tenir informació de les estacions de recàrrega de vehicles elèctrics i activar-les.
La zona blava a Reus
A Reus la zona blava funciona de dilluns a dissabte de 9 a 13h i de 16 a 20h (excepte festius); el temps màxim per aparcar-hi varia en funció de la zona escollida: dels 90 minuts vigents als carrers del centre la zona del Mercat Central o a la plaça de la Llibertat, per exemple a les 4 hores de les àrees de llarga estada com lÀrea Riera Miró. Reus té 1.475 places de zona blava, 780 de les quals són al carrer i la resta repartides per nou àrees delimitades com a zones de llarga estada. En el cas de Reus, Aparcar també ofereix informació a temps real de les places disponibles als aparcaments municipals, a quina distància es troben i com arribar-hi a través de Google Maps. A la llarga, per part de Reus Mobilitat i Serveis, laplicació es renovarà perquè també permeti pagar als aparcaments municipals de Reus o activar les estacions de recàrrega per a vehicles elèctrics.