Informació general

David Chatelain (PP): "És suficient promocionar-nos turísticament amb els peixos grans quan tu ets el peix petit?"

Per Berta Ruiz

El regidor del PP, David Chatelain, acompanyat de la secretària d'organització de la junta local, Arancha Fabregat

El PP va oferir una roda de premsa, ahir al migdia, per abordar diferents qüestions en matèria de turisme i promoció econòmica. El regidor David Chatelain, acompanyat de la secretària d'organització de la junta local –Arancha Fabregat– va ser l'encarregat d'exposar aquestes qüestions. En primer lloc, Chatelain va recordar que en el passat ple extraordinari, celebrat el 27 de gener, es va aprovar el conveni de col·laboració entre el Patronat de Turisme de Cambrils, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, l'Agència Catalana de Turisme, el Patronat de Turisme de Vila-seca/La Pineda Platja i el Patronat de Turisme de Salou pel desplegament d'accions de promoció turística per a l'any 2016.
Aleshores, el PP va votar a favor d'aquest punt però, tal com va puntualitzar Chatelain, "vam votar un sí crític, perquè potser ha arribat el moment de valorar si aquest és el model turístic que més interessa a Cambrils. Estem en un patronat on som una de les peces més petites: hi ha la Diputació que és un 'monstre', hi ha PortAventura amb tot el seu potencial o Vila-seca amb el CRT (Centre Recreatiu i Turístic), mentre que Cambrils segueix amb el seu target habitual de gastronomia i turisme esportiu. Per tant, és suficient promocionar-nos amb els peixos grans quan tu ets el peix petit?". Segons va apuntar el regidor del PP, "cal començar a treballar per definir el futur, perquè si repetim sempre el mateix, el model s'esgotarà. En el sector del turisme té la percepció que hi ha poques idees".

El PP demana un reconeixement públic a Antonio Sirvent i impulsar noves activitats promocionals

En aquest punt, el regidor del PP va recordar que, recentment el cambrilenc Antonio Sirvent s'ha proclamat subcampió del món de gelateria, formant part de l'equip espanyol. Des del PP s'ha presentat una instància demanant un reconeixement públic per a Antonio Sirvent en la propera sessió plenària. Per altra banda, Chatelain també ha proposat que des de Promoció Econòmica i Turisme es podrien estudiar noves activitats promocionals per explotar el potencial d'un professional com Sirvent. "Tenim jornades de la galera, tenim jornades dels fideus rossos... i també tenim un subcampió del món de gelateria que ens pot servir per ampliar l'oferta de cara a l'exterior", va proposar Chatelain. De fet, el regidor popular també va avançar que caldria crear taules de treball amb els diferents agents turístics per explorar noves estratègies de futur. Tal com va apuntar el regidor popular cal establir un model transversal entre totes les regidores, "el turisme no és un fet aïllat, el turisme passa per la neteja, per la imatge, per la jardineria del municipi... Cal coordinar totes les accions municipals per optimitzar els recursos de cara al turisme que és el principal motor econòmic de Cambrils".

David Chatelain critica els criteris seguits en dues contractacions del Patronat de Turisme

Finalment, el regidor del PP també es va mostrar crític amb el criteri seguit en dues contractacions externes realitzades pel consell rector del Patronat de Turisme. Per un costat s'ha contractat una empresa –Codol Educació– perquè es faci càrrec de les visites teatralitzades a la Vil·la Romana de la Llosa per un import de 6.732 euros, que va guanyar a les altres dues empreses presentades Arqueoescena (5.155 euros) i Àuriga (7.000 euros). Segons Chatelain, en aquest cas, el criteri de selecció d'aquesta empresa es va basar en l'experiència. Per altra banda, l'altra contractació va ser per a la gestió de xarxes i comunicació digital de Turisme de Cambrils. De les quatre empreses presentades: Macredi Comunicació Digital (7.260 euros), StudiGenesis (9.000 euros), Vilaniu (9.792 euros) i Lypsum (5.445 euros), tal com va explicar Chatelain, s'ha triat la darrera: Lypsum que havia presentat el pressupost més baix. "Per què hi ha tanta diferència de pressupost entre les quatre empreses? S'ha triat una empresa que té relació amb algun partit polític de l'Ajuntament –relacionada amb campanyes electorals– i això no ens sembla correcte estèticament. Ens agradaria conèixer els criteris a l'hora de triar, per què en una contractació es guien per l'experiència de l'empresa i en l'altre pel pressupost més baix?".

Comenta aquest article