Informació general

El mercat belga: objectiu turístic de Cambrils, Salou i Vila-seca

Per Redacció

Imatge de l'estand conjunt dels municipis de la Costa Daurada central, juntament amb PortAventura

Els municipis de la Costa Daurada central –Cambrils, Vila-seca La Pineda i Salou, conjuntament amb PortAventura– van tornar, ahir, de la promoció turística que s’ha dut a terme a la fira més important de Bèlgica: el Salon des Vacances de Brussel·les. La cita, que busca posicionar les destinacions de la Costa Daurada en aquest mercat per a la temporada 2016, va estar dirigida tant a professionals com al client final, i va tenir una gran afluència de públic. Ja fa més de deu anys que aquesta aliança turística es promociona conjuntament amb Portaventura, que enguany també ha portat fins a la capital belga el nou parc en construcció FerrariLand.

Les bones dades registrades durant 2015, quan aquest mercat va augmentar un 6,5% les vendes, auguren una tendència similar o fins i tot millor per aquest 2016. De fet, segons els estudis presentats per l'Oficina Española de Turismo s’aprecia un increment dels paquets vacacionals de reserva en els què Espanya és la destinació més desitjada –passant per davant de França– i amb Catalunya com la comunitat més escollida. El mercat belga és un mercat petit però molt interessant, tal com ho confirma l’elevada despesa de mitjana que s’eleva fins als 754,30 euros per persona, i que, segons dades de Turespaña pernocten en estades mitjanes de 9,4 nits. El perfil del turista belga que viatja a Catalunya presenta les característiques següents: és neerlandòfon (63%), viatja en família (63%) o té més de 55 anys i viatja en parella (28%). Utilitza cotxe propi (44%), tot i que la bona connexió aèria fa augmentar cada any el volum de turistes que es decanten per l’avió. A l’hora d’escollir destinació, té en compte els criteris següents: el bon clima, un entorn i un paisatge agradables, ciutats interessants per visitar, regió coneguda i bones platges i s’allotgen principalment en hotel (66 %).

Durant 2015, Catalunya va rebre un total de 592.600 turistes belgues. Els principals operadors turístics són Thomas Cook i Jetair (Grup TUI); encara que Sundio Group i Corendon estan agafant quotes de mercat importants en els darrers anys.

Comenta aquest article