Informació general

Cambrils, Salou, Vila-seca i Reus renoven la seva Aliança Turística

Per Redacció

D'esquerra a dreta: la regidora de Turisme de Cambrils, Mercè Dalmau, la regidora de Projecció de Ciutat de Reus, Montserrat Caelles, Benet Presas de Salou i Pere Segura de Vila-seca/La Pineda

Deu anys després de la primera signatura al 2006, els regidors de Turisme dels Ajuntaments de Cambrils, Salou i Vila-seca i la regidora de Projecció de Ciutat de Reus han tornat a formalitzar un acord estratègic únic a nivell turístic, que constata la voluntat de seguir treballar conjuntament per projectes de promoció conjunts, formalitzats en un conveni de col·laboració i detallat en una addenda anual que recollirà el pla d’accions per a cada exercici. Un conveni amb un format de participació lliure, obert, basat en la coparticipació i en la cofinanciació per part de totes les parts, basat en l’esforç comú, en la confiança i en la generositat dels seus membres.
 
El Parc Científic i Tecnològic de Vila-seca, com a centre referència de recerca, coneixement turístic i associacionisme empresarial; ha estat l’escenari triat per anunciar i formalitzar la signatura i sobretot el compromís dels quatre municipis de la Costa Daurada a favor d’una estratègia comú que recull, principalment, accions de captació i promoció en origen i, en segon lloc, millora i potenciació de l’experiència turística en destí. Materials conjunts de promoció, informació, marxandatge i una web conjunta, clara novetat 2016, familyholidays.cat i .es; són algunes de les eines que faran servir els tècnics dels diferents ens locals de promoció el territori aquest any, sempre sota la marca paraigües de la Costa Daurada, i amb la participació activa del sector turístic privat.

PortAventura també se suma a moltes accions de 2016
 
Els regidors Pere Segura de Vila-seca-La Pineda, Benet Presas de Salou, Montserrat Caelles de Reus i Mercè Dalmau de Cambrils van mostrar el seu acord a favor de la potenciació de productes estratègics per al territori, com el sol i platja, i principalment el turisme familiar, al que s’hi sumen i complementen el turisme gastronòmic, cultural, de lleure i esportiu. L’Aliança Turística, com s’ha conegut des de sempre a aquesta línia col·laborativa, té voluntat participativa, pública i privada, i és per aquest motiu que cal significar que en moltes de les accions de 2016 i, com part signant de l’Addenda que acompanya el conveni de col·laboració, es troba PortAventura, un dels actius privats més importants i amb una clara estratègia de desenvolupament de productes comuns amb la dels municipis de l’Aliança. Quant als mercats, el mercat domèstic o de proximitat, mercat català i poblacions del corredor de l’Ebre, són en els que més es treballarà durant l'any, acompanyat també d’un mercat molt fidel per a la zona, com és el mercat francès. El pressupost global per al desenvolupament de les accions ascendeix als 140.000 euros.

Comenta aquest article