Societat

Ja està tot a punt per al desembarcament dels Reis Mags d'Orient a Cambrils

Per Berta Ruiz

Roda de premsa de presentació de la Festa de Reis. D'esquerra a dreta: Josep Maria Crusells, Lluís Abella i Joan Anton Plana

Ja està tot a punt per a l'arribada de Ses Majestats els Reis Mags d'Orient a Cambrils. Ahir al matí tenia lloc la roda de premsa de presentació del programa de la Festa de Reis, amb la presència del regidor de Festes –Lluís Abella– i Josep Maria Crusells i Joan Anton Plana de l'Associació d'Antics Alumnes de La Salle, entitats organitzadora de la festa amb el suport de l'Ajuntament. Tal com van explicar ahir, el proper dimarts 5 de gener, els tres Reis Mags d'Orient desembarcaran a les Escales Reials, a les 19 hores. Prèviament, la Banda de Cornetes i Tambors de la Verge del Camí i un castell de focs amenitzaran l'espera. Un cop arribin els Mags s'iniciarà la Cavalcada pels diferents carrers i places. Enguany, com a novetat destaca la incorporació del trenet turístic i la quadriga a la Cavalcada. Són elements que fa molts anys enrere ja hi havien participat però amb el pas del temps havien deixat de fer-ho i s'han recuperat aquest any, tal com va explicar Josep Maria Crusells. La Cavalcada estarà formada per un conjunt de carrosses i cavalls, amb els tres Reis i 98 patges. Cada Rei anirà en una carrossa gran, una carrossa petita i dos cavalls. Seguint la línia dels darrers anys, la carrossa dels caramels tancarà la comitiva per motius de seguretat. Està previst es reparteixi més d'una tona de caramels.

Pel que fa a la recollida de cartes, com cada any, se n'han previst dues: la primera serà a la plaça de Mossèn Joan Batalla a les 20.30 hores aproximadament, on també es donarà la benvinguda a Ses Majestats. Més tard, cap a les 21 hores, està previst fer una altra recollida de cartes a la plaça de la Vila.

Repartiment dels regals el 6 de gener

L’endemà dimecres, 6 de gener, els Reis Mags repartiran casa per casa els joguets i els regals als xiquets cambrilencs que ho hagin sol·licitat, prèviament. El repartiment començarà a les 9 del matí pel Barri de l’Eixample, per la plaça de l’Església de Sant Pere i per les urbanitzacions de Llevant i de Ponent. La nit abans, el Palau Municipal d'Esports estarà obert a partir de les 22 hores i fins la 1.30 hores, per tal que els patges reials puguin preparar el repartiment dels regals.

Darrera recollida de cartes dels Heralds, el 2 de gener

Per altra banda, cal recordar que aquest proper dissabte 2 de gener, a les 18 hores, els Heralds recorreran els carrers i places de la població per tal de recollir les cartes dels xiquets. Serà de forma simultània, a partir de les 18:45 hores, a les places del Pòsit i de la Vila.

Tal com va explicar Josep Maria Crusells, l'organització de la Festa de Reis mou al voltant d'unes 150 persones que col·laboren en les diferents tasques. Per la seva part, Joan Anton Plana va voler agrair la participació i col·laboració de totes les entitats, empreses i espònsors que fan possible la Festa.

Comenta aquest article