Esports

Els noruecs Andreas Mikkelsen i Ola Floene guanyen el 51è RallyRACC Catalunya - Costa Daurada 2015

Per Antoni Font

Sébastien Ogier (Volkswagen Polo R WRC) circuit urbà de Salou

Els noruecs Andreas Mikkelsen i Ola Floene (Volkswagen Polo R WRC) van guanyar la 51 edició del RallyRACC Catalunya-Costa Daurada després d’un inesperat accident dels francesos Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) en l'últim tram del Ral·li, aconseguint així, la seva primera victòria en el Mundial de Ral·lis. A més, l'equip Volkswagen ha aconseguit el doblet en la prova catalana amb Jari-Matti Latvala-Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC). La tercera posició del podi la va aconseguir l'equip format per Dani Sordo i Marc Martí (Hyundai i20 WRC). La prova, va tenir lloc el cap de setmana del 24 i 25 d'octubre, era la penúltima prova puntuable en el mundial de Ral·lis, amb un total de 126 participants inscrits.

A prop de Duesaigües, a pocs quilòmetres de meta de la Power Stage, el bicampió de Volkswagen, Sébastien Ogier va cometre un error que el va obligar a abandonar en xocar el seu Polo R WRC contra una de les tanques de protecció. Ogier, gaudia d'un còmode avantatge de 50 segons abans de l'inici de l'última especial, però no va saber aprofitar-ho en el seu benefici. Segons va manifestar Sébastien Ogier (Volkswagen): “no tenia res que demostrar, no hi havia necessitat, però sóc molt competitiu i sempre vull donar el màxim. Volia divertir-me i atacar per acabar la prova", mentre que Andreas Mikkelsen (Volkswagen) valorava: “he tardat en adonar-me del que havia passat. Ho he donat tot per acabar segon, així que en la Power Stage he fet un tram perfecte. Sabia que no hi havia perill i per això he atacat a fons. He aconseguit guanyar a Latvala, que és juntament amb Ogier un dels millors pilots sobre asfalt del moment. Aleshores, quan l’equip m’ha dit que Ogier s’havia sortit, me n’he assabentat que havia guanyat el RallyRACC. Després de Còrsega he millorat la meva conducció sobre asfalt, però no esperava obtenir la meva primera victòria sobre aquesta superfície.”

Un altre dels pilots, Jari-Matti Latvala (Volkswagen), explicava que, "aquest matí he comès una errada d’estratègia en portar dos pneumàtics de recanvi. No ha estat una bona decisió perquè el cotxe virava més. Mikkelsen ha arriscat més i s’ha endut una única roda de recanvi. Ha competit molt bé i per això ha guanyat. Es mereix aquesta victòria i per una vegada jo no estic molt decebut pel fet d’acabar segon". El pilot Daniel Sordo (Hyundai) afegia que, “em sap greu per Ogier, però al mateix temps jo també estic molt content d’haver aconseguit una plaça en el podi. Ja havia acabat l’últim tram quan m’ha trucat el meu cosí per avisar-me que Ogier s’havia sortit. Mai havia perdut l’esperança d’acabar en el podi, però mai m’hauria imaginat que seria degut a Ogier i al que ha passat en la Power Stage. Hauria pensat que tant Latvala com Mikkelsen, que estaven atacant tant, fessin alguna errada. Estic molt content per Mikkelsen perquè una primera victòria sempre és una cosa molt especial.”

En la categoria WRC2 el pilot Nasser Al-Attiyah (Skoda Fabia R5) gràcies a la tercera posició obtinguda en el Ral·li de Catalunya, es va adjudicar matemàticament el títol de Campió del Món de WRC2. Dins de la categoria WRC3, el pilot francès Quentin Gilbert (Citroën DS3 R3T) va aconseguir el podi en el RallyRACC.

Si alguna cosa ha caracteritzat l'edició d'aquest any, ha estat l'increment del numero de trams, 23 en total (6 més que l’any 2014), dels quals, 7 van ser completament nous, amb un total de 333,51 km recorreguts. Destacar el fet que el Diumenge (última jornada de la competició) no va haver-hi assistència mecànica ni canvi de pneumàtics, incrementant la duresa i la dificultat esportiva. Novament, la prova ha rebut el reconeixement unànime tant dels d'equips, pilots com de la FIA.

L'última competició puntuable per al Campionat del Món de Ral·lis tindrà lloc a Gal·les entre els dies 12 i 15 de novembre.

Classificació final del 51 RallyRACC Catalunya-COSTA DAURADA

1.- Andreas Mikkelsen - Ola Floene (Volkswagen Polo R WRC), 3h.21’04”8
2.- Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC), a 3”1
3.- Dani Sordo - Marc Martí (Hyundai i20 WRC), a 21”2
4.- Mads Ostberg - Jonas Andersson (Citroën DS3 WRC), a 1’06”3
5.- Kris Meeke –P aul Nagle (Citroën DS3 WRC), a 1’08”2

Classificació provisional de pilots WRC 2015:

1.- Sébastien Ogier (FR), 238 punts
2.- Jari-Matti Latvala (FI), 180 punts
3.- Andreas Mikkelsen (NO), 154 punts
4.- Mads Ostberg (NO), 110 punts
5.- Kris Meeke (GB), 94 punts

Comenta aquest article