La Guia Formativa 2015-2016 ofereix més de 40 cursos i tallers
![]() |
La regidora d'Ensenyament, Montserrat Masdeu, i el regidor de Cultura i Festes, Lluís Abella, ahir en la roda de premsa de presentació de la Guia Formativa |
Ahir al matí es presentava la Guia Formativa 2015-2016, una eina pràctica que recull l'oferta formativa promoguda per les regidories d'Ensenyament i Polítiques Actives d'Ocupació i de Cultura i Festes de l'Ajuntament de Cambrils. Els regidors d'ambdues regidories, Montserrat Masdeu i Lluís Abella, respectivament, van ser els encarregats de fer la presentació per aquest curs, que contempla més de 40 cursos i tallers ben diversos.
Pel que fa a les activitats formatives professionalitzadores es mantenen els cursos consolidats didiomes de nivell inicial (anglès conversa I, alemany I, francès I, rus I) i samplien amb el segon nivell per continuar la formació de la llengua. A més, es repeteixen els cursos danglès de preparació al KET i anglès preparació al PET. També sha programat el curs de rus per al sector turístic enfocat específicament a aquest sector.
En làmbit administratiu i oficines es durà a terme un curs dadministratiu/iva doficina que inclourà teoria i pràctica i un taller pràctic de fiscalitat dels principals impostos del sistema tributari. També es torna a oferir, dins de làmbit de comerç, el curs de creació duna botiga de comerç electrònic que permet aprendre a crear i gestionar una botiga per vendre productes per Internet.
Noves tecnologies i serveis a la comunitat
Pel que fa als cursos de TIC, amb la intenció de fomentar lús de les noves tecnologies, shan programat els següents: Informàtica bàsica, Word inicial, i Excel inicial. Daltres cursos de caire informàtic que es faran són: Disseny de jocs amb Game Marker per tal daprendre a crear videojocs sense coneixements de programació, Gestió de xarxes socials a lempresa (Community Manager) i Entorn daplicacions Google per a empreses. També sha organitzat un curs diniciació a la fotografia professional que inclourà sortides fotogràfiques i pràctica amb el programa Photoshop.
En làmbit dels serveis a la comunitat a la persona i lempresa, es realitzarà una nova edició del curs monitor/a de menjador escolar, que a més de la teoria compta amb pràctiques en escoles de Cambrils. També soferirà un curs dAuxiliar de llar dinfants i, dins de la branca sanitària, el curs dIntervenció dinfermeria en salut mental que permetrà a lalumnat adquirir coneixements i respondre davant els principals trastorns psíquics dels pacients dinstitucions sanitàries.
Seguretat, salut i creació artística
Pel que fa als cursos de seguretat i salut laboral es mantenen tres cursos de manipuladors daliments per tal dobtenir el certificat oficial. Aquests es podran complementar amb un curs dal·lèrgies i intoleràncies alimentàries destinat a oferir aquesta formació a empresaris i treballadors dempreses operadores dins el sector alimentari. També dins aquesta formació es farà un curs de coaching.
En làmbit dhoteleria i turisme es durà a terme el curs de recepcionista bàsic destabliments hotelers ofert en daltres edicions. Pel que fa a loferta de salut i creixement personal, es mantenen els cursos de ioga, meditació i pilates. Lexpressió corporal i lequilibri també hi formaran part a través de la dansa i el ball amb els cursos de salsa i batxata. En làmbit de la creació Artística es manté loferta per als més petits amb creativitat en Anglès, shan incorporat un curs paper en 3D i un curs de xilografia de la mà de lartista Jesús Movellán que permetrà als assistents apropar-se al món del gravat en relleu i lestampació a mà. Dins de l'àmbit de les Humanitats es repetirà el curs 'Com es fa un arbre genealògic'.
Aula Mentor de Cambrils
Des dAula Mentor Cambrils se segueixen oferint cursos a distància a través dun sistema de formació còmode, flexible i de qualitat, dirigit a les persones adultes, que desitgin ampliar les seves competències personals i professionals.La matrícula és oberta permanentment i no hi ha límit de places, per això és una bona alternativa que complementa i/o amplia loferta presencial de cursos de lAjuntament de Cambrils. Loferta actual compta amb 61 cursos entre idiomes, informàtica, emprenedoria, instal·lacions, educació, salut, energia, ecologia, medis audiovisuals, cultura i formació en general, així com cursos dhoteleria i turisme i administració i gestió.
Per últim, destacar també que sha inclòs a la programació els cursos organitzats pel Servei Local de Català.
Les matriculacions
El període de matriculació per a tots els cursos inclosos en la guia formativa siniciava, ahir, 1 de setembre. Per a la majoria dells, es pot realitzar la matriculació on-line a través del portal dinscripcions a cursos i tallers www.cambrils.cat/inscripcions. En el cas dels cursos de nivells superiors, la matriculació és presencial atès que requereixen superar un test de nivell per poder-hi accedir.
Tant Montserrat Masdeu com Lluís Abella van destacar que es tracta d'una eina útil per a la ciutadania que pot realitzar cursos i activitats que sadaptin a les seves necessitats i gustos. Ambdós van manifestar que l'oferta formativa té una molt bona acceptació i "un grau de fidelització" molt important.
Aquesta guia compta amb una tirada de 5.000 exemplars que poden trobar-se a qualsevol dels edificis municipals i també pot consultar-se des de la web de lajuntament (www.cambrils.cat) o a través del perfil Facebook de Cultura (www.facebook.com/cambrilscultura).