El barri de l'Eixample viu la seva festa
![]() |
Classe de Lindy hop, el dissabte al migdia, pel vermut-swing |
El barri de l'Eixample ha viscut, aquest cap de setmana, les seves festes. Enguany, s'ha celebrat la quarta edició d'ençà que l'Associació de veïns del barri de l'Estació va impulsar un nou format de dos dies amb l'habitual repertori d'actes. El programa de festes s'obria, dissabte al matí, amb l'encesa d'una traca a càrrec del grup de diables Els Cagarrieres per anunciar l'inici de les festes. Després, es feia la proclamació de les pubilles i hereu del barri 2015 i la formació de la comitiva fins a l'Ermita de la Mare de Déu del Camí per celebrar la Missa i l'ofrena de tortells a la verge del Camí. Al sortir, la comitiva va estar encapçalada per la Colla Gegantera Tota l'Endenga de Cambrils i es van recórrer diferents carrers del barri fins arribar a rambla. Allí es va iniciar el lliurament dels tortells als socis del barri i, cap a les dotze del migdia, es va iniciar el vermut-swing a càrrec del grup Tres Quarts de Swing. Els veïns van poder degustar un got de vermut amb patates xips i passar una bona estona al passeig, on també es va fer una classe oberta de Lindy hop.
Havaneres
La festa al barri va continuar per la tarda amb la cantada d'havaneres, amb el grup Balandra, i la tradicional degustació del típic rom cremat amb avellanes. Ja al vespre, es va seguir amb el sopar popular de barri, una de les iniciatives que va introduir la nova junta de festes i que té molta acceptació. Es van instal·lar taules i cadires i, els veïns del barri van poder sopar a la fresca, al passeig de Josep Vidal i Barraquer, escoltant l'actuació musical de Dj Pacient X88 i la música del cantant Isaac, que va recordar cançons dels anys 80, 90 i fins a l'actualitat.
Esmorzar, bicicletada, escacs i sardanes
El diumenge al matí, a banda de la Marxa Popular Cicloturista també hi va haver d'altres actes. Els socis del barri van poder esmorzar a base de xocolata desfeta i coca. Després, cap a les onze del matí, s'iniciava el 4t Trofeu d'Escacs de l'Associació de veïns del barri de l'Estació, organitzat per la Unió d'Escacs Cambrils, a la rambla. Al mateix passeig, al migdia, els Amics de la Sardana de Cambrils també van celebrar el Dia Universal de la Sardana. Cap a l'hora de dinar d'ahir diumenge, es va organitzar una de les novetats del programa d'enguany, una paellada popular al bar Goyo, del carrer de Reus.
A la tarda, va seguir la festa amb la 5a Festa Bastonera infantil i un correfoc infantil per celebrar el 5è aniversari de la colla infantil dels Cagarrieres de Cambrils. Ja cap al vespre, una traca, a càrrec dels Cagarrieres, va posar el punt i final a dos dies intensos de festa.
La revetlla de Sant Joan de demà, anul·lada
Demà a la nit, estava previst fer la revetlla de Sant Joan a l'avinguda de Josep Vidal i Barraquer, al barri tal com indica el programa de festes. El ball, que estava organitzat pel Grup Quart Creixent de Cambrils amb la col·laboració del departament de Joventut de l'Ajuntament de Cambrils, ha estat anul·lat segons ha informat l'Associació de veïns del barri de l'Estació.