Informació general

Aprovat el projecte de demolició i construcció del pont de l'antiga N-340

Per Redacció

Pont de l'antiga N-340

La Junta de Govern Local, per delegació del Ple de l’Ajuntament, va aprovar, aquest passat divendres, el projecte de demolició i construcció del pont de l'antiga N-340 sobre la riera d’Alforja i la reordenació del seu entorn. Aquest projecte dóna continuïtat a la transformació urbana de l’antiga N-340 i s’elimina la barrera arquitectònica, tant a nivell de circulació per als vianants com per a la circulació rodada.

Fases del projecte i pressupost

Aquest projecte s’ha estructurat en tres fases. La primera es basa en la demolició del pont i la urbanització parcial de l’avinguda del Baix Camp, amb un pressupost d’execució per contracta de 683.264,16 euros. La segona fase contempla la construcció del nou pont sobre la riera d’Alforja amb un pressupost d’execució per contracta de 403.009,70 euros i, per últim, la tercera fase correspon a la urbanització del passeig central de l’avinguda del Baix Camp amb un pressupost d’execució per contracta de 209.135,93 euros.

Millores impulsades fins al moment

Un cop feta la desafectació del tram de la N-340 al seu pas pel terme municipal de Cambrils, els serveis tècnics municipals van redactar el projecte de remodelació de l’antiga N-340 entre el carrer del Camí de la Creu i el terme municipal de Vinyols i els Arcs, obres que ja es van finalitzar. Actualment, des de la nova rotonda del Camí de la Creu fins a la rotonda de la carretera de Montbrió, l'N-340 continua tenint la mateixa configuració de via ràpida. Una vegada superat el pont que creua la riera d’Alforja, ja hi ha un tram que transcorre entre dos barris fortament consolidats i poblats de Cambrils, separant-los físicament.

Continuant amb les intervencions per transformar l’antiga N-340 en una via urbana, es va projectar la construcció d’una rotonda en el traçat de l’antiga N-340, a l’altura de l’avinguda de Josep Vidal i Barraquer i de l’encreuament de l’avinguda del Baix Camp amb el carrer de Pere III, millorant la permeabilitat de la trama urbana de Cambrils.

Comenta aquest article