Cristina Fernández, mestra de l'escola La Bòbila, obté el primer premi de l'Associació de Professors d'Anglès de Catalunya
![]() |
La professora Cristina Fernández i la directora de l'escola La Bòbila, Ester Barceló, en l'entrega de premis |
Com cada any, l'Associació de Professors d'Anglès de Catalunya (APAC), va obrir una convocatòria de premis adreçats al professorat de llengua anglesa, on es podien presentar treballs portats a terme durant l'any 2014. Enguany, la mestra d'anglès de l'escola La Bòbila, Cristina Fernández Currubí, va obtenir el primer premi dins la modalitat A premi individual adreçat a professorat de qualsevol tram educatiu obligatori i post-obligatori que presenti un treball enfocat a la reflexió, recerca en el camp de l'ELT (English Language Teaching) i disseny de programació d'aula i experiències concretes.
El passat 19 de febrer, a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, va tenir lloc l'acte de lliurament d'aquests premis, durant l'Openingsession de l'APAC ELT CONVENTION 2015, al qual van assistir la directora del centre, Esther Barceló, i la mestra d'anglès guardonada, Cristina Fernández, la qual va rebre el premi de mans del President de l'APAC, Miquel Berga. A l'acte també hi van assistir diverses personalitats del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i del consolat del Regne Unit a Barcelona.
Un treball sobre la reflexió i recerca en l'ensenyament de llengües estrangeres
El treball presentat per la mestra està enfocat a la reflexió i recerca en el camp de l'Ensenyament de Llengües estrangeres (ELT), elaborant una Unitat de Medi Social i Natural en llengua anglesa basada en la metodologia AICLE, acrònim que correspon a l'Aprenentatge Integral de Llengües Estrangeres. "LovingScience" és el títol del seu treball, adreçat a l'alumnat de 4t d'Educació Primària i adequat a les competències bàsiques que cal assolir d'aquesta àrea per aquest curs, referent als animals.
L'enfocament metodològic, en anglès, també conegut com CLIL (Content and Language Integrated Learning) fa referència a corrents pedagògiques que insisteixen en la importància del caràcter comunicatiu i sociocultural de la competència lingüística, així com en la necessitat que l'alumne sigui el centre del procés d'ensenyament-aprenentatge, la consideració de la llengua com a un instrument i no com a objecte d'estudi immanent. Així doncs, es tracta de l'aprenentatge de continguts d'àrees curriculars i l'aprenentatge simultani d'una llengua estrangera.
Pla Integrat de Llengües Estrangeres a l'escola La Bòbila
L'escola La Bòbila ja implementa des del curs 2013-2014 aquesta metodologia, gràcies a un Pla Integrat de Llengües Estrangeres del Departament d'Ensenyament. Així, es realitza l'àrea d'educació física en anglès a Cicle Inicial d'Educació Primària i taller d'hort setmanal en anglès a Cicle Mitjà. És per aquest motiu que va sorgir la idea de començar a crear recursos per implementar aquesta metodologia en altres àrees de treball, a fi de donar continuïtat a aquesta estratègia lingüística del centre, un petit impuls multilingüe, objectiu potenciadors del projecte educatiu del centre.