S'engega lEscola de Pares i Mares de Cambrils
![]() |
Xerrada a càrrec de Sílvia Manresa a l'institut La Mar de la Frau |
LEscola de Pares i Mares de Cambrils, promoguda per la Federació dAssociacions de Pares i Mares de Catalunya i lAjuntament de Cambrils, ja està en marxa. Lobjectiu és dotar a les AMPA de recursos perquè siguin agents actius i decisius en la comunitat educativa i transmetre a les famílies els coneixements indispensables per a la millora de les habilitats educatives.
Fa uns dies, linstitut La Mar de la Frau va acollir la primera de les dotze xerrades-col·loqui programades a les llars, escoles i instituts de Cambrils. La sessió, titulada "Com millorar la comunicació i la relació amb els nostres fills i filles adolescents", va anar a càrrec de la pedagoga Sílvia Manresa i va posar sobre la taula qüestions com: si els pares coneixen prou els adolescents, quin és el seu paper en la relació i què els pot ajudar a comunicar-se amb ells.
Aquesta setmana passada, les sessions van continuar a la llar dinfants La Cuca i lescola Guillem Fortuny. La propera sessió es titula "Dir no també educa" i tindrà lloc dimarts, 17 de febrer, a la l'escola La Bòbila. Totes les xerrades són obertes a la resta de centres del mateix nivell educatiu. Alguns dels temes que es tractaran seran les pors infantils, el pas de la primària a la secundària, la intel·ligència emocional, com ajudar els fills en els estudis o la relació entre germans.
Millorar la formació dels membres de la comunitat educativa
LEscola de Pares i Mares és un dels dos programes previstos al conveni de col·laboració signat el passat octubre entre lAjuntament i la FAPAC, en el marc del Pla Local dInclusió Social de Cambrils. Amb la línia estratègica fixada en lorientació com a eina dèxit escolar, les dues accions pretenen millorar la formació dels membres de la comunitat educativa.
Les xerrades-col·loqui són un recurs eficaç, tant per a rebre informacions sobre temes que ens preocupen, com per a obrir un espai de trobada i reflexió amb altres pares i mares i, daquesta manera, treuren conclusions que ajudin a millorar la tasca educativa. Els destinataris són famílies de nens i nenes de les llars d'infants, escoles i instituts de Cambrils i altres agents vinculats a la comunitat educativa.
A més de les 12 xerrades-col·loqui als centres educatius del municipi, sha programat una formació a famílies conjunta de totes les AMPA al Centre Cultural el tercer trimestre del curs. Paral·lelament a les formacions es realitzarà una dinamització per a que a mig termini la formació a famílies sigui autogestionada per la pròpia AMPA.