Albert Pàmies: "La vida no està feta pels intel·ligents, sinó pels espavilats, pels emprenedors, pels buscavides"
![]() |
Un moment de la presentació de l'espai Jov Job, el passat divendres a l'Ateneu Juvenil |
Lespai Jov Job es presentava el passat divendres a la tarda, a lAteneu Juvenil, amb una ponència sobre lemprenedoria i la motivació, la presentació de dues experiències de joves que treballen en allò que els agrada, així com una visita als diferents espais de coworking que shan adequat. Per començar, tant la regidora de Joventut Laura Mellau com la tècnica de Joventut Alegria Rodríguez van adreçar unes paraules als presents, que omplien la sala polivalent, i els van explicar quatre pinzellades de com funciona aquest servei.
Posteriorment, va ser el torn dAlbert Pàmies el fundador i gerent d'Inspira Consulting qui va exposar abastament les claus per a un bon projecte emprenedor. Segons va explicar, amb un to molt motivador, un emprenedor és aquell que és capaç de veure oportunitats i va afirmar que la paraula CRISI està formada per diferents variables com la Creativitat, la Resiliència capacitat daixecar-nos de situacions difícils, la Iniciativa, el Sentit comú i la Il·lusió en el projecte. Pàmies va insistir que, la vida no està feta pels intel·ligents, sinó pels espavilats, pels emprenedors, pels buscavides, pels autosuficients. L'emprenedor és àgil, espavilat, veloç i de les dificultats en fa virtuts. En aquest punt, Pàmies va remarcar la paraula formació. Va dir: formació, formació i formació és vital. Lempresari tradicional no sha format i el coneixement no és perenne.
Les 10 claus per a un bon negoci emprenedor:
A partir daquí va anar desglossant les deu claus que, segons ell, són indispensables per a un bon negoci emprenedor:
1. Emprendre no vol dir ser emprenedor: Lèxit del projecte se sustenta en la fórmula: (V= C + H x A) Valor = Coneixements + Habilitats x Actitud. Per a Pàmies, els coneixements i les actituds saprenen, però lactitud es té o no es té.
2. El futur ja no és el que era: En un món glogal, el client cada vegada és més a prop, però els competidors també. El client és sobirà en un mercat.
3. Definir un bon model de negoci: Què ofereixo de diferent? I respondre el model Canvas: què, qui, com i quant (què faig, com ho faig, qui és el meu mercat i quant (costos i ingressos)
4. Els negocis no generen beneficis al moment zero: El finançament serveix per finançar inversions, no pèrdues.
5. Construir el projecte des de la demanda: Puc tenir el millor projecte del món però que no interessi a ningú.
6. Definir la proposta de valor: Què fa diferent el meu projecte respecte els competidors?.
7. Reduir el time to market: És el temps que tardo en pensar el projecte i fer-lo arribar al mercat.
8. Apostar per la tecnologia.
9. Emprendre en xarxa: Avui el coneixement està disgregat i cal reunir el coneixement i les habilitats entre tots.
10. Formació, formació i formació.
Després va ser el torn del tarragoní Francesc Boada (Gobtx - GoMallorca.cat) que, a través de la seva pàgina web sencarrega dorganitzar viatges de fi de curs de Batxillerat a Mallorca. A continuació va parlar el cambrilenc Gerard Colom que té en marxa Sinestèsic Productora Audiovisual, un productora audiovisual. La intervenció de Colom va titular-se "Allò que t'agrada per davant del camí fàcil".