Una actuació policial contra el top manta, al mercadet dels dimecres, acaba amb dues detencions i més de 250 objectes comissats
![]() |
Material que es va comissar en l'actuació policial |
La Policia Local, els Mossos dEsquadra i el Cos Nacional de Policia de la Comissaria de Reus van organitzar un dispositiu conjunt contra la venda no sedentària irregular, el passat dimecres 10, al mercadet setmanal de Cambrils. Loperació va acabar amb nou persones identificades, dues detencions i el comís de 253 productes destinats a la venda. Lactuació interpolicial es va desenvolupar tal com shavia planificat, sense cap ferit i amb lafectació mínima pels marxants i clients, segons informacions facilitades pel consistori cambrilenc.
El dispositiu semmarcava en la campanya per frenar aquesta pràctica irregular, molt estesa a lestiu a les poblacions costaneres. El mercadet, que cada dimecres sinstal·la al passeig d'Albert, va ser el lloc escollit en aquesta ocasió perquè shi havia detectat la presència sistemàtica de venedors de top manta.
Lactuació va permetre sorprendre els manters i impedir que sinstal·lessin entre les parades dels marxants del mercadet com fan habitualment, identificar membres del grup que darrerament havien protagonitzat enfrontaments al centre urbà de Cambrils i comissar amb seguretat una gran quantitat de gènere de venda.
Els efectius policials van identificar un total de nou persones, entre les quals una va ser detinguda i trasllada a dependències policials pels agents del Cos Nacional de Policia per Infracció a la Llei d Estrangeria. A més, la Policia Local de Cambrils i els Mossos dEsquadra van realitzar una segona detenció per un delicte contra lordre públic i una falta contra el patrimoni, comeses durant un actuació policial anterior.
Els 253 objectes intervinguts destinats a la venda eren samarretes dequips de la Lliga de Futbol Professional; productes de marroquineria, bosses de mà i ulleres, entre altres.
Diversos episodis violents
Les actuacions amb els venedors és cada cop més dificultosa i en alguns moments arriba a ser molt violenta quan els membres dels Cossos de Seguretat intenten portar a terme les identificacions dels infractors i el comís dels seus materials.
Justament aquest grup identificat el passat dimecres ja havia protagonitzat diversos episodis violents i denfrontaments tant al mercadet com al centre urbà, així com d'altres fets a la zona de la platja d'en Prat den Forés. Per aquest motiu, en lactuació del mercadet, els responsables policials van decidir reforçar la presència de policies, tan uniformats com de paisà. El resultat va ser una intervenció sense violència i amb la màxima discreció.
Campanya contra el top manta
Les tasques repressives de comís de material i sancions són només una petita part de la campanya contra el top manta. Com que el marc jurídic és limitat en aquest sentit, la campanya se centra en la conscienciació dels compradors de les conseqüències de la venda ambulant il·legal per a la societat i la prevenció amb investigacions per detectar els magatzems de material falsificat i atacar el fenomen des del seu origen.