S'impulsa una prova pilot de cobertura mòbil al mar
![]() |
Barques sortint del port de Cambrils |
La companyia Communications Maritime Hub ha impulsat la primera prova pilot de cobertura mòbil al mar. En una nota de premsa, la companyia explica que durant tot el mes d'agost les embarcacions de la costa de Tarragona tindran cobertura mòbil al mar. Els usuaris podran parlar i navegar per Internet fins a 22 milles nàutiques des de Tarragona fins a Sant Carles de la Ràpita.
El responsable del projecte, Ramon Codina, emprenedor de Vilanova i la Geltrú, apunta que ha trobat la solució a la mala cobertura mòbil que pateixen les nostres ciutats costaneres. "La intenció és solucionar la problemàtica actual de la baixa cobertura a les poblacions costaneres i sobretot als barris de mar. A més, es pretén beneficiar els pescadors i mariners que s'endinsen al mar per treballar-hi, i també, les industries que s'ubiquen a prop de la costa o els navegants que gaudeixen el mar per oci", ha afirmat.
L'empresa també ha impulsat l'aplicació Delta Test, desenvolupada per Xata&Co, que permet a l'usuari fer un seguiment de la cobertura segons la seva localització. L'aplicació es pot descarregar als dispositius iPhone i Androig a través de la pàgina web www.xataco.com/DeltaTest.