S'engega una campanya contra l'incivisme dels propietaris que no recullen les defecacions dels seus gossos
![]() |
El regidor de Governació Dani Milan, ahir, a la presentació de la campanya |
La regidoria de Governació de l'Ajuntament ha posat en marxa una campanya de conscienciació per apaivagar els problemes d'incivisme d'alguns propietaris de gossos que no recullen les defecacions canines a la via pública. Ahir al matí, davant de la zona verda del carrer de Jaume Ferran paral·lel al barranc de la Verge del Camí, el regidor de Governació Dani Milan presentava la iniciativa.
Segons va explicar Dani Milan, "aquesta campanya de sensibilització ve moguda per les queixes reiterades de veïns i d'entitats i va en la línia d'apaivagar les conductes incíviques de propietaris de gossos que no recullen les defecacions dels animals al carrer. Volem conscienciar a la gent del cert risc que hi ha en l'àmbit de la salut pública, però també del cost que suposen les tasques de neteja de la via pública que paguem entre tots. També pretenem millorar el civisme i la convivència ciutadana". A paraules del regidor, Dani Milan, més enllà de la tasca sancionadora i informativa que fa la Policia Local, cal ser conscient que la voluntat de lAjuntament no és recaptar sinó mantenir lespai públic net i tenir una ciutadania amb actituds cíviques.
Conscienciar i informar
Per impulsar la campanya, juntament amb la regidoria de Medi Ambient, s'han dissenyat cinc models de senyalització diferent amb colors cridaners i frases per atraure l'atenció que es distribuiran per 55 punts del municipi, especialment en aquelles zones verdes i parcs, on hi ha una major incidència d'aquests casos d'incivisme. Per fer-ho, shan reutilitzat antigues plaques de gual, de tal manera que la inversió és mínima uns 600 euros i limpacte social serà alt, ja que a banda de conscienciar i informar la ciutadania sobre la problemàtica i la sanció estipulada en la ordenança, també es pretén generar un ampli debat ciutadà sobre la qüestió.
Milan va emfatitzar que la població ha de ser responsable i, que aquest mateix mes dagost ja hi ha agents vigilant algunes zones verdes, tasca que habitualment desenvolupa la Patrulla Verda o agents de nou ingrés vestits de paisà, a fi i efecte de detectar aquestes actituds i sancionar-les.
Sancions entre 100 i 400 euros
Des de l1 dagost de 2013 fins el 31 de juliol del 2014, la Policia Local va dur a terme 74 actes i denúncies per infraccions dordenança vinculades a la tinença danimals. En concret, 30 per no recollir les defecacions i 44 per no tenir xip, manca de documentació i altres incompliments. La sanció prevista per lordenança està fixada entre els 100 i els 400 euros.
![]() |
La presentació es va fer a la zona verda del carrer de Jaume Ferran |