La Costa Daurada "salva" la primera quinzena de juliol amb una ocupació hotelera del 88%
![]() |
Gent passejant pel port de Cambrils |
Locupació hotelera durant la primera quinzena de juliol ha estat del 88%, amb 48.470 places hoteleres obertes, segons dades de lestudi fet per lObservatori de la Fundació dEstudis Turístics Costa Daurada. Lany passat fou del 89%, amb 45.198 places disponibles.
Pel que fa a nacionalitats: procedents de lEstat espanyol ha arribat un 30% dels turistes; Rússia 29%; Gran Bretanya 19%; Irlanda 6%; França 6%; Bèlgica 4%; Holanda 2% i Alemanya 1%. El percentatge de turistes de lEstat espanyol ha superat en 3 punts el percentatge de lany passat. I pel que fa al turisme rus, ha disminuït en 7 punts, passant del 36% de lany 2 013 al 29% d'enguany. Cal dir, tanmateix, que shan recuperat el turisme britànic, el francès i lirlandès. Es manté el belga i baixen el rus, lholandès i litalià.
Baixada de preus i descomptes de darrera hora
Segons ha manifestat el portaveu de lAssociació Hotelera Salou-Cambrils-La Pineda, Xavier Roig, "si bé locupació de la primera quinzena de juliol no ha estat dolenta, quant a dades, sí que ha calgut que féssim esforços referents a baixades de preu per poder assolir, finalment, un 88% docupació". Aquests "descomptes o ofertes de darrera hora", en alguns casos dentre un 10% i un 40% del preu, "faran que el balanç econòmic o rendiment de les nostres empreses sigui, en aquests primers mesos dobertura, inferior al previst". Xavier Roig ha afegit que leconomia espanyola "encara no sha recuperat i no hem vist indicis que ens indiquin el contrari, encara que preferiríem dir que no és així". A més, "els espanyols i catalans, intuïnt, que hi haurà llits no coberts, esperen a les ofertes de darrera hora, que, en la majoria dels casos, finalment, aconsegueixen per a estades curtes duna o de dues nits".
Així mateix, des de l'Associació Hotelera constaten que la crisi dUcraïna i, en conseqüència, la davallada de la paritat de leuro-ruble, "han estat factors clau que ens han afectat, disminuïnt, daquesta manera, entre un 10% i un 20% larribada de visitants de lEst a casa nostra".